405 Club, door en voor 405 rijders
 

‹ Geschiedenis ›


1991: Introductie van het nieuwe dashboard: een nieuw stuur, verbetering van de akoestiek, betere isolatie en minder trillingen.
1992: Introductie van een nieuwe afwerking: ST en stijging van het vermogen van de 1.360 cm³ : van 70 pk naar 75 pk en afschaffing van de 405 Si.

Afwerking Cilinderinhoud Vermogen Motorcode
GL 1360 cm³ 75 pk TU3
1580 cm³ 92 pk XU52C
GLD 1905 cm³ 71 pk
GR 1580 cm³ 92 pk XU52C
1905 cm³ 110 pk >XU92C
GR×4 1905 cm³ 110 pk XU92C
GRD 1905 cm³ 71 pk
GRDturbo 1769 cm³ 90 pk
SR 1580 cm³ 92 pk XU52C
1905 cm³ 110 pk XU92C
SRi 1905 cm³ 125 pk XU9DM
SR×4 1905 cm³ 110 pk XU92C
SRDturbo 1769 cm³ 90 pk
STi 1905 cm³ 125 pk XU9DM
STDturbo 1769 cm³ 90 pk
Mi16 1905 cm³ 160 pk XU9J4
Mi16 + Cat 1905 cm³ 148 pk XU9J4
Mi16×4 1905 cm³ 148 pk XU9J4

 

1993: Restyling van de 405 reeks: nieuwe kofferbak (lagere drempel), nieuwe hoedenplank en nieuwe motoren.
Introductie van de 405 T16 : 1998 cm³ 16v Turbo overboost 220 pk!

Oude motoren Nieuwe motoren
1580 cm³ 92 pk 1580 cm³ 89 pk
1905 cm³ 110 pk 1761 cm³ 103 pk
1905 cm³ 125 pk 1998 cm³ 123 pk
1905 cm³ 160 pk 1998 cm³ 155 pk
1769 cm³ 90 pk 1905 cm³ 92 pk

Afwerking Cilinderinhoud Vermogen Motorcode
GL 1360 cm³ 75 pk TU3
1580 cm³ 89 pk XU5M
GLD 1905 cm³ 71 pk XUD9TE
GR 1580 cm³ 89 pk XU5M
1761 cm³ 103 pk XU7JP
GRD 1905 cm³ 71 pk XUD9
GRDT 1905 cm³ 92 pk XUD9TE
SR 1580 cm³ 89 pk XU5M
1761 cm³ 103 pk XU7JP
SRI 1998 cm³ 123 pk XU10J2C
SR×4 1998 cm³ 123 pk XU10J2C
SRDT 1905 cm³ 92 pk XUD9TE
STi 1998 cm³ 123 pk XU10J2C
STDT 1905 cm³ 92 pk XUD9TE
Mi 16 1998 cm³ 155 pk XU10J4
T16 1998 cm³ 200 pk + 20 pk XU10J4TE


Geschreven door: Jan-Sietze
Laatste bijgewerkt op: 11-12-2005


‹ vorige

1 | 2 | 3 | 4

volgende ›