Je voelt je lekkerder in een 405
 

‹ Airco Project ›


De opbouw.

 

Omdat alles nu toch uit elkaar ligt wordt het een stuk simpeler om de zwakke onderdelen als kachelradiateur te vervangen. Zie afb. 9. Edgar had hier al rekening mee gehouden en op voorhand al diverse onderdelen besteld onder het mom van als je zoiets doet moet je het ook goed doen.

Hierna de kachelradiateur teruggebouwd afb. 10.. Wie ziet het verschil met afb. 3??


(Afb. 9)


(Afb. 10)

 

Nadat alles teruggebouwd  is herinnert alleen een aansluiting in de motorruimte en het a/c knopje aan de binnenkant je eraan welk werk er al is verzet… afb. 11. en afb. 12.



(afb. 11)


(afb. 12)




Fase 2: Aanpassing onder de motorkap.

 

Fase 2 kreeg een tweeledig doel. Als eerste werden er aanpassingen gedaan tbv airco. En omdat toch een groot gedeelte uit elkaar moest werd besloten om ook maar een paar rubbertjes van de ophanging mee te nemen… kortom een gehele ophangingrevisie. Je moet dingen niet half doen…. J

Benodigdheden een doosje vol met revisiedelen, een aircopomp, wat leidingwerk en carterpan met bijbehorend opvulringetje en pakkingen… zie afb. 13 en 14

 (Afb. 13)

 
(
Afb. 14)


Begonnen werd met het uit elkaar halen van de voorkant en het subframe. Kan je tenminste overal bij. Bumper, koplampen  ventilator en radiateur werden verwijdert.. afb.. 15 en afb. 16.

 


(Afb. 15)

(Afb. 16)



Het subframe verdween ook naar de werkbank toe en werd klaargemaakt voor revisie. De 2e radiateur en aircopomp werden schoongemaakt. Afb. 17 en 18.


(Afb. 17)

 (Afb. 18)


De carterpan werd eronderuit gehaald en vervangen door eentje die onder een mi16 vandaan kwam. Er moest een nieuwe spanrol gemonteerd worden en dat werd dus een automatische van een t16. Aangezien de bevestiging ontbrak heeft Ed een lomp stuk metaal omgetoverd tot een mooi op maat gemaakte beugel. Zie afb. 19, 20 en 21.






(Afb. 19)


(Afb. 20)

 
(Afb. 21)



Geschreven door: no.more
Laatste bijgewerkt op: 31-01-2007


‹ vorige

1 | 2 | 3 | 4

volgende ›