405 Club, door en voor 405 rijders
 

� Airco Project �


Tijd voor de opbouw…..

De zelfgemaakte beugel heeft nogal wat voeten in de auto gehad. Voordat de multiriem perfect liep waren er wat aanpassingen nodig maar met wat tijd en veel geduld kwam alles in orde. De carterpan werd vervangen, de stuurbekrachtigingpomp werd verplaatst naar boven en kreeg met de dynamo een andere beugel en de olieleidingen werden verplaatst en aangepast.

Afb. 22: carterpan verwijdert. 

Afb. 23: oude situatie: de stuurbekrachtigingpomp zit onder de dynamo (niet zichtbaar).


(Afb. 22)

 

(Afb. 23)

 Afb. 24 oude situatie: stuurbekrachtigingpomp

Afb. 25 nieuwe situatie: aircopomp beneden, daarboven de dynamo en daarboven de stuurbekrachtigingpomp.

  
(Afb. 24)


 (Afb. 25)

 

Afb. 26 close-up van de nieuwe spanrol..

  
(
Afb. 26)


Het droogpotje werd ook vervangen door een nieuw exemplaar. Zie afb. 27

(Afb. 28)

De bedrading van de sturing van de airco, de ventilatoren en hoogteregeling koplampen moesten aangelegd dan wel aangepast worden en worden voorzien van nieuwe connectors. Voor de sturing van de ventilatoren moest door ed zelfs een compleet nieuwe aanpassing met relais maken… zie afb. 28, 29 en 30.

 
(Afb. 28)

 
(Afb. 29)

 
(Afb. 30)

Na de bedrading werd het tijd voor de aansluitingen van de aircopomp, radiatoren en ventilatoren. Alle aansluitingen tbv airco werden voorzien van nieuwe afdichtrubbers ter voorkoming van lekkages.  Zie afb. 31, 32 en 33




(Afb. 31)

 
(Afb. 32)

 
(Afb. 33)

 

Voordat het afvullen van de airco kon beginnen werd ook nog de ophanging voor onderhanden genomen. Veerschotel, ophangrubbers, fuseekogels, draagarmen enz. en niet te vergeten een compleet stuurhuis werden vervangen dan wel voorzien van nieuwe rubbers. Afb. 34, 35 en 36

 


Afb. 34


Afb. 35


Afb. 36

 

 



Geschreven door: no.more
Laatste bijgewerkt op: 31-01-2007


� vorige

1 | 2 | 3 | 4

volgende �