‹ Geschiedenis ›


1994: Introductie van de versies Sillage, Style en Signature. Afschaffing van 405 SR×4.
1995: Het einde van 1.4, T16 en de Mi16.
De versies Sillage, Style en Signature vervangen de versies GL, GR en SR.
Afschaffing van de versie ST.
1996: Afschaffing van de Sedan versie.
1997: Eind van de Break versie, dus eind van 405.

Facts:
verkocht in Nederland:
1996 - 1.063
1995 - 5.336
1994 - 6.671
1993 - 8.930
1992 - 12.274
1991 - 12.223
1990 - 13.411
1989 - 12.175
1988 - 9.491
1987 - 1.668
83.242 stuks totaal.
In 2004 nog geregistreerd: 33.503 stuks.

Deze Peugeot is van het hele gamma wereldwijd aan de meeste landen geleverd, namelijk 111.
In 1988 wordt met de 405 Turbo16 de Rally van Tunesië gewonnen.
In 1989 wordt met de 405 Turbo16 de Parijs Dakar rally gewonnen.
In 1992 zijn meer dan 1.600.000 stuks geleverd.
De Peugeot 405 is auto van het jaar én zakenauto van het jaar 1995.

Enkele modellen zijn nooit geleverd in Nederland.
Het jaar vertegenwoordigt het bouwjaar en niet het kalenderjaar:
bv.: 1992: 1-07-1991 tot 30-06-1992.


Productie aantallen T16
1992 : 42
1993 : 598
1994 : 326
1995 : 80 (10 voor de franse gendarmerie.)

Deze informatie is beschikbaar gesteld door Jan-Sietse



Geschreven door: Jan-Sietze
Laatste bijgewerkt op: 15-02-2007


‹ vorige

1 | 2 | 3 | 4