25 jaar Peugeot 405 1987-2012
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Ik ben Richard

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rallyeries
Nieuw


richard
Registratie: 10-11-2010
Berichten: 4
Woonplaats: maarssen
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Wo 10 Nov, 2010 20:40    Onderwerp: Ik ben Richard Reageer met quote Add User to Ignore List
Nou zoals ik al aangaf ik ben dus Richard ben 30 jaar en woon samen met mijn meisje in het midden van het land.
Ben natuurlijk geinterresseerd in autó's anders was ik hier niet, en dan toch voornamelijk peugeot. Kleine impressie van wat ik tot nu allemaal voor bolides gehad heb :

- 205 XRD (verkocht)
- 205 CTI (130pk) (verkocht)
- 106 rallye (nog in mijn bezit)
- 205 CTI (geruild)
- 106 accent (verkocht)
- 106 XR 5-drs (nog in mijn bezit)
- 206 XS 1.6 (verkocht)
- 206 SW 1.4 (nog in mijn bezit)
- 205 1.1 Terberg (nog in mijn bezit)
- 106 GTI (gesloopt)
- 205 Lacoste (gesloopt)
- Saxo 1.6 (gesloopt)
- 106 XSI (verkocht)
- 106XSI (gesloopt)

Opzich een redelijke verzameling, mijn grote liefde is de 106 rallye dit is ook de bekenste denk ik. Ben bijna klaar met een motor-swap, de oude 8V was na 2 jaar intensief gebruik op het circuit toch aan vervanging toe (140 pk en 180Nm koppel) en hiervoor in de plaats is een 16V gekomen met andere nokke-asjes erin en voor de rest is het blok compleet opnieuw opgebouwd met nieuwe zuigerveren enz enz.
Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

En nog een foto van de terberg op de nurburgring,
Click to view full-size and click again for resized image

En dan misschien de belangrijkste rede waarom ik eigenlijk hier ben is het feit dat ik langzaam aan opzoek ben naar een MI16. Ze zijn erg schaars heb ik het idee, liefst wil ik er eentje met een beetje werk (ben zelf plaatwerker) dus mocht je wat weten laat het mij alsjeblieft even weten (die rode van 305friesland ken ik maar die is wat te duur)


Richard


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Wo 10 Nov, 2010 20:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
welkom hier...ook van Lion d'or ?
En succes met het zoeken naar een Mi...er wordt @ the moment een witte phase 1 aangeboden Wink



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 10 Nov, 2010 21:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo Richard, welkom opdit forum!

Indrukwekkende lijst met auto's, een mi16 zou niet misstaan in die lijst Wink
én in de ban van de Ring icon_peace


Welke mi16 zoek je? De 1.9 16v, de fase I of de 2.0 'S16', de fase II.
En ja, mi16's worden schaars...

Zie autoscout.nl



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 11 Nov, 2010 0:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nothing Beats a Lion schreef:
er wordt @ the moment een witte phase 1 aangeboden Wink


http://peugeot405club.nl/forum.....hp?t=12423


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 11 Nov, 2010 10:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, MI's zijn inderdaad erg schaars Sad
Enkel nog een aantal liefhebbers heeft er een.


Ik blijf die Terbergjes met gti dressup toch altijd wel leuke bakkies vinden.



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
rallyeries
Nieuw


richard
Registratie: 10-11-2010
Berichten: 4
Woonplaats: maarssen
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 11 Nov, 2010 22:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mijn terberg is eigenlijk kwa uiterlijk vrij standaard. Alleen iets lager en andere wielen. Onderhuids is er iets meer veranderd, zit compleet gti onderstel onder met 106 gti remmen en gele koni's achter. Voor de rest is het (nog) een wilde 1.1.


Richard


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 11 Nov, 2010 22:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
rallyeries schreef:
Voor de rest is het (nog) een wilde 1.1

Je wilt hier toch geen mi16 in lepelen Surprised

Dan heb ik nog wel een goede 2.0 8v (met net zo veel koppel als een 2.0 S16, maar dan bij minder toeren...)



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Jamex
405 Kenner


Lesley
Registratie: 31-8-2005
Berichten: 157
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 46

BerichtGeplaatst: Za 13 Nov, 2010 0:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Kan het dat ik de 106 eens gezien heb bij Ron de Groot in Nijkerk?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
rallyeries
Nieuw


richard
Registratie: 10-11-2010
Berichten: 4
Woonplaats: maarssen
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Za 13 Nov, 2010 0:33    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@ Jan-sietze, waarschijnlijk dat er een 1.3 rallye blok inkomt van een oud type 106. Zijn even aan het kijken kwa bedrading en aansluitingen of dat een beetje te doen is.

@ Jamex, ja dat kan heel goed. Ron doet de dingen aan mijn auto die ik zelf niet kan (apk enz enz) en vorige blok heb ik samen met hem opgebouwd. Het blok wat er nu inzit is de eerste die ikzelf heb gedaan.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Za 13 Nov, 2010 9:51    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
waarom geen rallye blok van een 205
das toch makkelijker??



405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
rallyeries
Nieuw


richard
Registratie: 10-11-2010
Berichten: 4
Woonplaats: maarssen
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Zo 14 Nov, 2010 20:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Opzich kan dat ook maar een redleijk/goed rallye blok van een 205 is vrij moeilijk te vinden en een originele heeft natuurlijk de carburateurs en daar heb ik totaal geen vertand van kwa afstellen enz enz. En ik rommel al wat langer met 106-jes dus die zijn wat bekender voor mij. En die blokken zijn wat makkelijker te vinden net als (gebruikte) onderdelen.

Richard


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls