405: De leeuw laat zijn tanden zien !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Eddepet stelt zich voor!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2011 12:31    Onderwerp: Eddepet stelt zich voor! Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo allemaal,

Ik haal aanstaande zaterdag mijn eerste 405 op! Het is een 405 SRi, foto's volgen snel...

Ben zelf al bekend geraakt met Peugeotjes in mijn jeugd, mijn ouders reden o.a. 305, 405, 405 break, 605, 406 PhI, 406 PhII en op dit moment 308 SW.

Zelf heb ik een 205 Roland Garros gereden, de FH-JS-50, die nog steeds vrolijk rondrijd, heb er volgens mij nog ergens foto's van..
Hierna heb ik een 205 GTI gehad, een 1.9 in miami blue, was er slecht aan toe toen ik hem kocht maar ging volledig origineel weg, op de foto is hij nog iets verlaagd:
Click to view full-size and click again for resized image Deze heb ik alweer meer dan een jaar geleden verkocht. Had er ruim 2 ton opzitten en moest hem wegdoen wegens maar 1 parkeervergunning in het centrum van Utrecht..

Vanaf toen had ik in de lease een 207 Hdi en mijn vriendin een 206!

Uiteindelijk uitgekomen bij de 405, mijn pa had er goede herinneringen aan. Zijn oude 405's zijn niet meer te vinden in de RDW database. Volgens mij was er eentje een 1.6 break op lpg... wat moet dat langzaam zijn geweest..

Het is uiteindelijk een 405 SRi van de eerste eigenaar, iets meer dan 160.000 gelopen met de opties electrisch dak, metallic lak en een trekhaak. Het is er eentje met een DDZ blok, volgens mij 110PK.

Alle onderhoudshistorie van de afgelopen 20 jaar zit erbij, hij moet nu wel een beurt hebben en volgende maand gelijk APK. Ik zal wel even rapporteren hoe dat verloopt.

Twee originele wieldoppen heb ik al gescoord via marktplaats, verder zal hij wel wat opgefrist worden door mij!



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin



Laatst aangepast door Eddepet op Wo 28 Dec, 2011 23:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2011 12:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom Smile Alvast veel plezier en succes met de 405. We zien ook graag foto's Very Happy Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2011 12:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank! De foto's komen er dit weekend aan, zal 'm eerst even schoonmaken en uitstofzuigen Wink


"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
svanderplas
Een en al 405


sebastiaan
Registratie: 17-2-2010
Berichten: 2651
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 33

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2011 14:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Worthless


Peugeot 405 GRX 2.0 t16 modification
Peugeot 205 CT 1.4 86' Oldtimer cabrio (geschorst)
The Saga continues

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 11:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hier zijn ze dan!

Heb de auto gisteren opgehaald, gelijk even goed schoongemaakt van binnen en buiten. Bumpertjes weer wat zwarter gepoetst en twee wieldopjes vervangen.

Het interieur is echt nog super-netjes, stoelen zitten lekker comfortabel, ook als je wat meer lengte hebt.

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Verder heb ik er een setje winterbanden bij gekocht die nog erg netjes zijn. Altijd leuk!

De auto heeft volgens de papieren prima onderhoud gehad, luchtfilter e.d. zien er nog fris uit.

Hij heeft alleen wel wat kuurtjes, bij een constante snelheid heb ik het idee dat de motor af en toe wat inhoud. Bij gas erop of gas eraf schokt hij ook iets. Misschien de stappenmotor of bougiekabels?

Verder slipt de koppeling af en toe, misschien is dit nog af te stellen en anders zal het vervangen worden vrees ik.

Gisteren heeft hij 12 zakken potgrond en 4 man meegesleurd zonder enige problemen, had er geen moeite mee.
Op z'n eerste dag gelijk 300 kilometer gemaakt met het dakje open Smile



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 11:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Netjes Wink

Maar wat een vage kleur Confused



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 11:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ohja, de kentekenplaten ga ik volgende week vervangen. Gelijk nog even wat stickertjes eraf om hem weer wat cleaner te krijgen. Trekhaakje even zwart spuiten..

De auto heeft wel wat deukjes, maarja na 20 jaar... Vooral parkeerdeukjes maar ook een knikje op het linker-voorscherm zoals te zien is op de foto.

Verder heeft de voorbumper rechtsvoor een klein scheurtje, alleen op het zwarte gedeelte. Dat is vast niet los te vervangen, dus blijft dat maar lekker zitten.



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 11:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
405GRI1.9 schreef:
Netjes Wink

Maar wat een vage kleur Confused



Thnx!

Op het kenteken bruin Razz

Zal eens naar de kleurcode kijken onder de kap.



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 12:59    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooi Smile En nog een vroege 405 ook. Als ik ooit nog een 405 koop....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2011 15:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Bruin.... frown frown frown frown
Lijkt mij meer licht grafiet grijs... Laughing



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Za 25 Jun, 2011 18:18    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hij heeft ook weer een nieuwe APK, alleen een knipperlampje wat rechtsachter te snel ging. Viel me heel erg mee!

Verder de overbodige stickers op de achterkant weggehaald, op de originele peugeot sticker op het raam na.. Radio erin gezet..
Ook nieuwe kentekenplaaten erop gezet, hij knapt er goed van op. Zoek alleen nog twee originele sri wieldoppen en dan kan ik er voorlopig wel tegenaan!

Ik rij deze 405 als tweede auto, wat mij betreft blijft hij nog lang, want het rijdt echt heerlijk relaxed!



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RodoNet
405 Maniak


Robert
Registratie: 5-8-2008
Berichten: 1771
Woonplaats: Schaarsbergen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jun, 2011 23:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Als ik het goed heb, zijn die doppen nog origineel bij de dealer te bestellen. Een maatje van me heeft een 1.8 SRD Turbo met dezelfde doppen, en heeft die nieuw besteld.


Fiat Ducato 3.0 CNG Rolstoelbus - zakelijk
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2011 19:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Aha, ik moet over een maand met m'n leasepeus toch bij de dealer zijn, zal eens vragen! Thnx!


"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eddepet
Nieuw


Eddy
Registratie: 2-6-2011
Berichten: 12

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jul, 2011 10:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
405GRI1.9 schreef:
Netjes Wink

Maar wat een vage kleur Confused


Kleurcode is m1fs, kan 'm nergens vinden op de lijstjes die ik op Google kon vinden.. Heb er trouwens ook nog geen in deze kleur gezien op internet of in real life. Misschien weet iemand raad?

Hij is door de vorige eigenaar gekocht bij nefkens en op de aankoopnota staat als optie metallic lak. Op het kenteken staat dus bruin, maar echt bruin is het niet!



"Have you ever noticed? Anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac." - George Carlin

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls