405: Rijden is begrijpen !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Potentiële 405 rijder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 20:38    Onderwerp: Potentiële 405 rijder Reageer met quote Add User to Ignore List
Goedenavond 405 rijders,

Even voorstellen. Mijn naam is Paul. Sinds vier jaar rijd ik in een 306 break. Dat bevalt me eigenlijk best goed. Deze week mag hij weer voor de APK, en dat is altijd de tijd om me af te vragen: als hij afgekeurd wordt, what's next?
Vorige keer een aantekening gekregen wegens overvloedige olie aan het blok, dus ik hou er (als elk jaar) rekening mee dat het wel eens klaar zou kunnen zijn.

Ik zou wel graag Peugeot willen blijven rijden. Nu viel mijn oog op een 405, vooral vanwege de gunstige verhouding tussen gewicht, ruimte en aanschafprijs. Een 406 is natuurlijk ook mooi, maar qua wegenbelasting vind ik dat eigenlijk een brug te ver.

Zoekend naar goede aankooptips ben ik hier verzeild geraakt, maar ik vermoed dat deze op het gesloten forumdeel staat. Er wordt in topics die ik wel kan lezen nl. naar verwezen, maar vinden kan ik ze niet. Klopt dat? Is er een manier om ze te lezen? Misschien iemand die ze zou kunnen copy-pasten...

Alvast bedankt!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 21:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ah, wacht... De aankooptips staan niet op het forum maar op de voorpagina.. Toch gevonden. Ik ga ze lezen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 22:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Succes met het vinden van een goed exemplaar Smile

Maar wat als de 306 wel door de apk komt?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 22:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dan denk ik dat ik er een trekhaak onder zet (want die mis ik toch wel) en nog een jaartje door rij. Het is uiteindelijk ook een economische keuze, afgeschreven is hij al dus als hij nog een jaartje mee kan heb ik gewoon mazzel. Hij rijdt prima maar het blok is na 290.000 km wel wat vermoeid, en alle pakkingen zweten behoorlijk. Als het motorblok een revisie nodig heeft haak ik af.
Daarbij is iets nieuws altijd leuk, en vind ik de 405 een stoere bak.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 22:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Deze lijkt op het eerste gezicht redelijk netjes, mits de km stand een beetje mee valt.

http://www.autotrack.nl/tweede.....05/9956847

En voor de liefhebbers, de review van mijn 306:

http://www.autoweek.nl/autorev.....reak-xr-16


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 27 Mei, 2013 23:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nette 405 en leuke review.

Ik heb zelf ook een 306 1.6 break en een 306 xsi voor de deur staan met repectievelijk 280k en 255k op de tellers. Niet lang geleden hadden we een 405 break en een sedan voor de deur staan en binnenkort gaat de xsi eruit voor wederom een 405. Beide fijne modellen maar ik mis o.a. de ruimte van de 405.

Als je in de 306 blijft rijden dan kan ik je doorverwijzen naar www.306forum.nl. Een gezellig en informatief forum waar ik ook actief ben Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 28 Mei, 2013 8:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@fab405: thanks. Ben zelf lid van het 306 forum, maar de laatste jaren niet zo actief. Eerst onder een andere naam, sinds de forum update en waar-was-mijn-inlogcode-ook-al-weer ook onder de naam breakiebreakie.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Breakiebreakie
Nieuw


Paul
Registratie: 27-5-2013
Berichten: 6
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mei, 2013 13:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met 290.000 km op de teller is het enige wat ze hebben kunnen vinden twee lampjes, een aandrijfashoes en twee banden. De 306 krijgt er nog een jaar bij.

Overigens, die link die ik had gepost lijkt wel echt een goede koop. 2,5 ton op de teller. Eerder vandaag even gebeld, auto is van een klant van dit bedrijf en heeft zijn onderhoud daar gehad. Geen bekende mankementen, recent uitgebreid onderhoud gehad en geen mankementen in het vooruitzicht. Ik baalde bijna dat de 306 goedgekeurd was Smile wie gaat zijn slag slaan? (En nee, ik heb geen aandelen, ik ken de garage niet Smile )


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tha FuriA
Nieuw


r0y
Registratie: 25-3-2009
Berichten: 11
Woonplaats: oostende
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Di 15 Okt, 2013 12:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Breakiebreakie schreef:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met 290.000 km op de teller is het enige wat ze hebben kunnen vinden twee lampjes, een aandrijfashoes en twee banden. De 306 krijgt er nog een jaar bij.

Overigens, die link die ik had gepost lijkt wel echt een goede koop. 2,5 ton op de teller. Eerder vandaag even gebeld, auto is van een klant van dit bedrijf en heeft zijn onderhoud daar gehad. Geen bekende mankementen, recent uitgebreid onderhoud gehad en geen mankementen in het vooruitzicht. Ik baalde bijna dat de 306 goedgekeurd was Smile wie gaat zijn slag slaan? (En nee, ik heb geen aandelen, ik ken de garage niet Smile )


dat is zeer veel geluk, hoewel die hoes best wel duur uitvalt voor een 405, kzit nog maar aan 201K en die gaat geregeld stuk..



405 'Furia' '93

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 8:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoes duur? Wat is daar duur dan aangezien ze hier heel
betaalbaar zijn.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 10:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Aandrijfashoes ?

15 euro whistling

Montage , uurtje werk .........

Hoezo "duur" Rolling Eyes



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 11:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Yup heb ik pas nog laten vervangen, nadat die gelijmd was bij de apk door de Peugeot Dealer


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 14:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hebben we laatst nog gedaan bij mijn 205. Hoes van ik dacht nog geen tientje, floep erop, klaar.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 14:35    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nee , dat "floep er op" is bij mij , met de ashoesspreider Cool Wink


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 19:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En hier met de toeter Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls