Winnaar Rally van Tunesië (1988)
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Hoi!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PieterSanders
Nieuw


Pieter
Registratie: 3-3-2014
Berichten: 1

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2014 19:58    Onderwerp: Hoi! Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoi, ik ben Pieter. Ik woon in Zwolle en rijd...een Citroën BX. Nu kan ik me voorstellen dat je nu denkt: gut, wat moet ik die flapdrol dan hier? Ga naar de BX Club! enzo, maar... daar ben ik al lid van. Mijn Citroën BX 19 TZI uit '91 heeft een DDZ-blok erin liggen. Dit monopoint-injectieblok is beter bij Peugeot bekend dan bij Citroën, want de diverse werkplaatshandboeken en andere informatiebronnen geven me weinig houvast. De Haynes van de Peugeot 405 is veel uitgebreider. De auto loopt redelijk na het vervangen van de ECU en de stationairklep, maar omdat ik de kans op het vinden van info en (met name) onderdelen wil verbreden, leek het me verstandig om hier even rond te neuzen.

Daarnaast, en dat mag zeker niet vergeten worden, is de 405 een bijzonder aangename verschijning! Hier in Zwolle rijdt er een handjevol rond en dat is altijd een plezier. Vooral een bordeaux rode (vergeef me dat ik verder niet meer info heb over deze wagen) met kek spoilertje en fraaie lichtmetalen velgen uit '93 of '94 (kenteken begint met HH) die hier door de straat rijdt, is telkens fijn! Very Happy


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2014 23:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
welkom! er schijnt in zwolle ook een mooie donkergrijze rond te rijden, zo goed als full option zwei liter automaat. Very Happy
misschien ben je deze al eens tegengekomen. Smile

in elk geval veel plezier en pics van de bx zijn altijd welkom!



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt, 2014 20:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom Very Happy

Een BX 1,9 TZI, die heb ik ook nog gehad... een groene.
En nog een BX Sport Cool , die had ik nooit weg moeten doen frown



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
daflover
Drive-hard fan


marc
Registratie: 1-7-2006
Berichten: 13291
Woonplaats: zwaag
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 06 Mrt, 2014 23:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ik hen ook een 1.9 TZI gehad .. gouwe wagen... daar na zijn nog een TZI een TRDturbo een TZD turbo nog een TZD turbo een een GTI de revue gepasseerd lekkere karretjes


405 MI16
306 break 1.6 g3
605 sv24 zpj4

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Largo
405 Liefhebber!


Largo
Registratie: 28-12-2013
Berichten: 71
Woonplaats: Twente
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Vr 14 Mrt, 2014 21:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!
Je mag altijd bij m'n garage langskomen in Wierden, ik heb een schuur vol liggen met BX meuk en klus ook regelmatig aan BiXen.
Trouwens heb ooit met een 19 TZi (op goede rubbers) op Zandvoort liggen knallen, deed het niet slecht in die klasse.



405 SRi '92 (ph1) DKZ scheurijzer
BX 19 TRi Break '88 (ombouw naar V6)
BX GTI 16valve '89 (wacht op nieuw hart)

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Vr 14 Mrt, 2014 22:28    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Niemand hier heeft een bx hoor Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 15 Mrt, 2014 12:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Wel een CX Cool Cool Cool Cool

Een heuse Gti Turbo met ABS en Airco , zeldzame combinatie Cool

Nou ja , ben sinds "kort" mede eigenaar geworden Very Happy

Staat pas 15 jaar stil die auto whistling



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Zo 16 Mrt, 2014 19:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom hier! Benieuwd naar de Bx w00t


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls