Onze Peugeot 405 club garage, EH Autoservice !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Na jaaaaaren misschien weer een 405...

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dennis
405 Forum gek

Dennis
Registratie: 17-8-2005
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug, 2017 19:07    Onderwerp: Na jaaaaaren misschien weer een 405... Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo iedereen,

Jaren geleden mijn 405 weggedaan, een rode 405 Air-line.
Vandaag gekeken naar een Grijze 405 Break Airline.

Is het forum na al die tijd nog een beetje aktief?
Of is de 405 inmiddels echt aan het verdwijnen van de Nederlandse wegen?

Hartelijke groet, Dennis

Click to view full-size and click again for resized imageClick to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner

Ben
Registratie: 8-2-2015
Leeftijd: 48

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug, 2017 23:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ha Dennis,

Forum is inmiddels bijna volledig statisch. Nauwelijks bezoek en nog veel minder reacties.

Ben je wezen kijken naar die in Genemuiden? Met NAP en niet te duur. Zelf ook een airline maar dan de GRX met inmiddels leren interieur.

Zelf kijk ik nog dagelijks maar ben waarschijnlijk de enige die dit doet. Zelf zit ik voornamelijk op het klassieke Peugeot forum in de link hieronder.
Peugeot logo link Peugeot logo

205 1.1GE & 405 1.6 GRX
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
BertP
405 Gek

Bert
Registratie: 9-11-2006
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 22 Aug, 2017 14:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik kijk ook nog wel hoor!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
beeperhorrie
405 Kenner

Ben

BerichtGeplaatst: Di 22 Aug, 2017 17:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gelukkig. Ik ben niet de enige. Heb je nog steeds die 1.6 station?

205 1.1GE & 405 1.6 GRX

Naar boven
Matthijs
405 Freak

Registratie: 20-8-2005

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2017 3:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik ben er ook nog hoor Wink Helaas ook volwassen geworden dus niet meer zo actief met op forums zitten enzo. Misschien zie je deze nog wel eens rijden: https://gyazo.com/4aea3ea581c8eb19a8df86865bb587fb

Sowieso zie je bar weinig 405'en en nog minder nette 405'en. Onderdelen vinden is ook niet meer zo makkelijk als het ooit was.

Naar boven
BertP
405 Gek

Bert

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2017 10:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
beeperhorrie schreef:
Gelukkig. Ik ben niet de enige. Heb je nog steeds die 1.6 station?

Jep. Vandaag de dag rijdt hij niet bijzonder veel meer. Ik schat nog geen 5.000 km per jaar. Maar als ik hem pak dan is het wel voor de wat langere ritten. En vanwege het ontbreken van airco is de zomerperiode een tijd dat ik liever een auto met airco pak Cool

Naar boven
beeperhorrie
405 Kenner

Ben

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug, 2017 11:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Matthijs schreef:
Ik ben er ook nog hoor Wink Helaas ook volwassen geworden dus niet meer zo actief met op forums zitten enzo. Misschien zie je deze nog wel eens rijden: https://gyazo.com/4aea3ea581c8eb19a8df86865bb587fb

Sowieso zie je bar weinig 405'en en nog minder nette 405'en. Onderdelen vinden is ook niet meer zo makkelijk als het ooit was.

Ik heb al meer dan een jaar geen 405 meer in het wild gezien. Dan tel ik dus niet mee die gene waar ik laatst onderdelen vanaf heb gehaald want dan ben je er speciaal voor naar op weg.
Onderdelen is soms idd een ramp. Ik ben bijna een maand bezig geweest voor de aanjager. Voor de uitvoering met airco is dat zoeken met een lampje geworden.

BertP schreef:
Jep. Vandaag de dag rijdt hij niet bijzonder veel meer. Ik schat nog geen 5.000 km per jaar. Maar als ik hem pak dan is het wel voor de wat langere ritten. En vanwege het ontbreken van airco is de zomerperiode een tijd dat ik liever een auto met airco pak Cool

Voor mij ongeveer het zelfde maar voor mij in de zomerperiode juist meer inzet vanwege de airco in de 405 en niet in de 205.

205 1.1GE & 405 1.6 GRX

Naar boven
Matthijs
405 Freak

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2017 17:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik zag er toevallig vorige week nog één rijden Cool

Gelukkig heeft mijn 405 airco, anders zou ik ook een 2e auto erbij moeten kopen
whistling

Naar boven
beeperhorrie
405 Kenner

Ben

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2017 17:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat is dus wat ik heb gedaan. Een 205 er bij. Aanvankelijk omdat de 405 een tijd uit de running zou zijn met een te vervangen kachel. Maar uiteindelijk bleek dat de kosten wel heel erg mee vielen.
Wegenbelasting: €44,- per drie maanden
Verzekering: €50,- per jaar en de verzekering van de 405 werd door de oldtimer verzekering die er bij kwam €6,- per maand goedkoper. Per jaar dus €22,- minder verzekeringskosten.
Omdat de 205 vooral in stadsverkeer veel zuiniger is heb ik hier ook voordeel van. 1:10 tegen 1:7 voor de 405.
Onderhoud doe ik zelf en met wat zoeken valt alles erg mee.

205 1.1GE & 405 1.6 GRX

Naar boven
Matthijs
405 Freak

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2017 20:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ah valt mee idd, als dat voor jou werkt Smile

Naar boven
beeperhorrie
405 Kenner

Ben

BerichtGeplaatst: Wo 30 Aug, 2017 17:07    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nu heb ik wel geluk qua parkeren. Bij mij in de straat zou oorspronkelijk een winkelcentrum komen maar uiteindelijk is dat aan de aan het einde van de wijk geplaatst. De infra qua woningen en parkeerruimte was toen al klaar. Dus per voordeur zijn er 2,1 (ruime) parkeerplaatsen. Met ook veel senioren en OV forensen is er dus altijd parkeerplaats zat. En ook is er geen parkeervergunning nodig hier. Was een parkeervergunning noodzakelijk zou ik het ook niet hebben gedaan.

Naar boven
BertP
405 Gek

Bert

BerichtGeplaatst: Vr 01 Sep, 2017 10:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat is inderdaad geluk hebben!

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar: