Bekijk/upload hier de meeting foto's
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Amsterdam-Dakar rally
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Met de 405 naar Afrika
405 Liefhebber!


Benjamin
Registratie: 25-8-2009
Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam, Parel aan de Maas
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:01    Onderwerp: Amsterdam-Dakar rally Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo allemaal!

ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Benjamin en ga met mijn maat Henk in november de Amsterdam Dakar rally (www.amsterdamdakar.com) rijden! Dit is een endurance rally, geen race, van Amsterdam, via Frankrijk-Spanje-Marokko-Mauretanië-Senegal, naar Gambia. Dit alles voor het goede doel, en het avontuur natuurlijk.

We hebben nog geen automobiel op dit moment, maar zullen er binnenkort eentje aanschaffen. Een paar voorwaarden: hij mag niet meer dan €500 kosten, moet betrouwbaar zijn en ons een beetje comfortabel naar Gambia rijden. We mogen er (officieel) nog voor €250 aan verspijkeren, en dat zijn zo'n beetje de regels.

Nou denken wij dat een 405, het liefst een diesel, en als het kan een break, de perfecte rallybak is voor ons. Mee eens? Ik heb er een paar op het oog op marktplaats. Hopelijk zit er iets goeds tussen.

En wow, deze website/dit forum is behoorlijk uitgebreid! Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar er zit waarschijnlijk een hoop bruikbare informatie bij! De aankooptips zullen grondig bestudeerd worden. Omdat we allebei geen verstand van techniek hebben is dit waarschijnlijk broodnodig om geen kat in de zak te kopen. Zijn er naast deze tips nog dingen waar ik op moet letten?

Met vriendelijke groet,

Benjamin


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
eddie1968
Nieuw


ed
Registratie: 25-8-2009
Berichten: 5
Woonplaats: veendam
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:13    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
mooie plannen heb je,
ik hoop dat het jullie lukt en dat we hier ervan horen hoe het gegaan is.

succes en groeten van Ed



veer rijplezier toegewenst door Edje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Met de 405 naar Afrika
405 Liefhebber!


Benjamin
Registratie: 25-8-2009
Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam, Parel aan de Maas
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
thnx Ed! Hoop ook dat het lukt. Maar eerst een rallykanon aanschaffen...

We willen een Peugeot, omdat we denken dat er in Afrika nog veel rondrijden, dus als er iets mis gaat, dat de kennis en het materiaal aanwezig is. Weet iemand of de 405 qua techniek een beetje overeen komt met de 404 en 504 die daar veel rondrijdt?



Click to view full-size and click again for resized image
********** Check out WWW.TEAMSTUURLOOS.NL ! 2 man, 1 405, 7000 kilometer. *********

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom! Veel succes met jullie zoektocht!

Een tijdje geleden was er een soortgelijk team hier op het forum actief. Gebruik de zoekfunctie maar Wink

Een 404 en 504 zijn toch van een hele andere generatie.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Animal_Mother
Gast







BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Succes, 405's rijden in africa ook genoeg rond, heb ooit een engelse politie agent aan de lijn gehad en die wist met te vertellen dat de 405 en de ford sierra de meest gestolen auto's in de uk waren om ze naar de afrikaanse landen te verschepen.

Naar boven
405GTX-1.8
405 Gek


Frank
Registratie: 31-10-2005
Berichten: 1488
Woonplaats: Leidsche Rijn
Leeftijd: 59

BerichtGeplaatst: Di 25 Aug, 2009 22:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
In Dakar is 1 op de 2 taxi's een 405... vraag niet in welke staat, maar de know how is er.
Qua techniek is het wel anders dan 404/504, die in elk Afrikaans dorp gerepareerd kan worden...



405 GTX 1.8 1994 - Rouge Alhambra M0JF sinds 2005 - 224.000km inmiddels
309 GLX 1.4 1993 - Bleu Polaire M0PQ 2000-2005
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 8:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Als ik het goed herriner zijn er een stel op dit forum (geweest) die het zelfde 2 jaar geleden hebben gedaan met een 405.

Of het was de dumball ook zo'n zelfde consept.

FF zoeken.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 8:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Volgens mi zijn jullie inmiddels de 3de die het met een 405break gaan doen Smile

SUcces!



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 10:27    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Weten we ook hoe het met ze is afgelopen?

En ik dacht als je er 1 vindt gebruik die €250 bij Edgar EH autoservice Smile Geheid dat je heelhuids aankomt.



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Ep Woody
Drive-hard fan


Erwin
Registratie: 15-3-2006
Berichten: 21046
Woonplaats: Deventer
Leeftijd: 39

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 11:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Tip: Neem een 1.9D, zolang die qua kop, koppakking, leidingen etc goed is kan er ongeveer niets misgaan Smile


:note: Ik voorspel een opstand :note:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Met de 405 naar Afrika
405 Liefhebber!


Benjamin
Registratie: 25-8-2009
Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam, Parel aan de Maas
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 15:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank jullie wel! Heb met de zoekfunctie inderdaad 2 veteranen gevonden. In ieder geval is 1 team heelhuids per 405 break aangekomen. Zal ze eens contacteren. Toffe filmpjes van ze op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=d9zc3ap5POg Kan niet geloven dat ik zelf ook zoiets ga doen...

Goed te lezen dat de 405 populair is in Afrika. We dachten eerst aan een 2CV, Lada of andere cultauto, maar gaan toch maar op safe.

En Edgar EH autoservice? Website werkt niet, maar Edgar is erelid en kan onze potentiële racepeus tunen voor een appel en een ei en een krat pils?



Click to view full-size and click again for resized image
********** Check out WWW.TEAMSTUURLOOS.NL ! 2 man, 1 405, 7000 kilometer. *********

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 15:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik denk meteen aan een "SRi x4" bedoel 4 wielaandrijving is toch wel lekker in dat zand.

Maar goed, geloof niet dat het zo'n veilige optie is, veel energie verlies op de wielen en alles wat extra is kan kapot gaan.

Ik zou zo iets heel graag eens zelf willen doen, maar op het moment staat de 405 in een garagebox omdat ik andere prioritijten heb.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Met de 405 naar Afrika
405 Liefhebber!


Benjamin
Registratie: 25-8-2009
Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam, Parel aan de Maas
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 15:52    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Verkoopt Edgar ook Peugeots? Of doet'ie alleen service?


Click to view full-size and click again for resized image
********** Check out WWW.TEAMSTUURLOOS.NL ! 2 man, 1 405, 7000 kilometer. *********

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 15:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Service


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2009 16:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Edgar kent wel veel mensen "in het wereltje".

Hij is een top monteur voor een heel eerlijke prijs! Edgar is alleen niet zo'n bier drinker, haha.

Bel hem eventjes 0187645199.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls