Je voelt je lekkerder in een 405
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Hilko's 405 --> update p7
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 21:41    Onderwerp: Hilko's 405 --> update p7 Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo 405'ers,

Bij deze stel ik mij even voor.
Ik ben Hilko, 36 jaar oud en kom uit Den Haag.
Vandaag heb ik, na 7 BX-en, een 405 gekocht.
Dit omdat ik door omstandigheden een automaat nodig had en die in de BX-en niet kon vinden. Tenminste, niet naar mijn zin. En het enige wat dan in aanmerking zou komen was een 405. Omdat dat óók PSA is ( Wink ) en omdat ik ook dit model een typische jaren 80 look vind hebben. Bepaald wat gestroomlijnder dan een Bx, dat wel Very Happy

Mijn 405 is een SR 1.9 uit 1988 met de mooie km stand van 103.800 (gecontroleerd!) Ik ben de derde eigenaar van deze machine.
Vanavond heb ik hem eens uitgebreid gewassen en daarna even losgelaten op de snelweg. Voor een hydrau-pneumatiek fanaat als ik ben, was ik zeer te spreken over het comfort van de Peus! Cool
Hij is erg rap (wat is wel wist want ik heb nog een BX GT met zo'n zelfde motor, maar dan met handbak) door het geweldige koppel dat deze carburateur motoren hebben. Verder viel de betrekkelijke rust aan boord me op. 120 km/h @ 3100 rpm vind ik ook een uitstekende waarde. Ben wel benieuwd naar het verbruik; de verkoper had het over 1:13-15 bij snelweggebruik, maar dat geloof ik niet echt. 1:10-12 zou ik al erg tevreden mee zijn. Maar dat zal later dus moeten blijken.

Heeft deze auto mankementen? Ja, er zijn wat lampjes achter het dashboard stuk, de ab van de cv is er niet meer en het rammelt wat in de voortrein op slecht wegdek. Verder wat deukjes en krasjes en de auto moet eens grondig gepoetst worden. Roest is nergens te bekennen en hij is waterdicht. Zelfs rond het (elektrische) schuifraam.
Verder is de staat van onderhoud ronduit goed te noemen.

Nou, een heel verhaal zo. Binnenkort zal ik een topic starten over deze auto, dan komen er ook foto's.



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman



Laatst aangepast door Hilko op Di 15 Dec, 2009 21:06, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 21:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hé, welkom! Smile Goed om te horen dat de 405 je zo goed bevalt.

Het gerammel in de voortrein zijn waarschijnlijk brakke toplagers van de veerpoten. Geen superhoge kosten. Het kan natuurlijk ook een fusseekogel zijn.

Veel plezier hier en met je nieuwe aanwinst Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 21:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Thanks!

Fusee('s) is/zijn he niet, dat klinkt heel anders... toplagers zou weleens kunnen.
Ik moet eerst weer helemaal thuisraken in die schroefveren-materie Laughing
Maar dat komt vanzelf goed Wink



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 21:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Och, liever schroefveren. Ik zag van de week op het Citroën forum een Xantia met een veerbol die losgeschoten was en door de motorkap naar buiten wilde Confused Laughing

Ik heb ook een Cit maar wel met schroefveren; best of both worlds Razz


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 22:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mja, ik ben niet zozeer Citroen-fan alswel BX fan. Maar ik ben absoluut weg van het HP geveerde rijden. Geeft alleen veel onderhoud, tenminste, wel als je een BX voor een paar knaken koopt.

Met deze Peus lijk ik een behoorlijk goede deal gemaakt te hebben.
Al het grote onderhoud is de afgelopen drie jaar al gedaan whistling
En als er wat mee is, kun je een hoop zelf. Vrij eenvoudige techniek.
En natuurlijk die onverslijtbare motor!

Enige punt van zorg is de automaatbak, van Cit weet ik dat die niet superbetrouwbaar blijven. Daar weet ik ook bij dat garages vaak een broetje dood hebben aan het wisselen van automaatbakolie. Bij mijn 405 is dat iig "weleens" gebeurd... maw, dat gaat zéér spoedig opnieuw gebeuren Cool. Overigens schakelt ie zijdezacht op, maar vooral ook terug!

Weet er trouwens iemand hoe je het oude type dash los moet halen? Ik heb al wel zitten kijken, maar ik moet echt even puzzelen waar te beginnen. En wat er allemaal los moet.



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 22:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Links en rechts van je kap zitten een paar (3) afdekplaatjes (iig naast je mistlampschakelaar), die kan je eruit wippen met een schroevendraaiertje. Hierachter zit een bout. Alle drie losdraaien en kap over de tellerbak komt dan los.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 15 Sep, 2009 22:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Kèk, dâh hebbie wat an!
Morgen eens fijn mee aan de gang Cool



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 10:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Klinkt allemaal heel leuk, ik vindt BX ook mooie auto's.

Ik heb zelf een 1.6 break en rijdt 1:12,5 Heb al eens met 1 tank 726 km gereden. Nou daar moet jij wel bovenuit kunnen komen dacht ik.

En je kan in dit topic de foto's wel kwijt hoor Smile Heb je alles mooi bijelkaar.
Ook kan je een profiel aanmaken en er een handvol foto's uploaden.



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Razer
405 Maniak


Niels
Registratie: 8-11-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: EH Zierikzee..
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 11:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
maar dat is injectie vs. carburateur..

en een break weegt niet zo gek veel meer als een sedan



Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 11:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ronald schreef:
Links en rechts van je kap zitten een paar (3) afdekplaatjes (iig naast je mistlampschakelaar), die kan je eruit wippen met een schroevendraaiertje. Hierachter zit een bout. Alle drie losdraaien en kap over de tellerbak komt dan los.


Nogmaals dank! Alle lampjes doen het weer.
Wel nog even een vraagje: hoort bij de 405 in de "lampentest"stand ook het lampje van het KVS-niveau te gaan branden? (Bij de BX is dat wel zo). Ik heb het lampje vervangen, maar het brandt nog niet. Anders moet ik waarschijnlijk even de stekker bij de sensor losmaken en schoonmaken.



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 11:59    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
KVS-lampje gaat aleen branden bij te weinig, niet bij 'test'.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 14:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zoals beloofd, plaatjes:

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Mooi toch... Cool

Album: http://www.mijnalbum.nl/Album=XBW8RBUF

Doet verder wat ie doen moet: goed rijden.
Niet de allermooiste meer, maar zeker wel in goede staat!
Inmiddels ben ik er ook echt blij mee Wink



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 18:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nice... Een SRI.. Very Happy
Die zitten errug lekker...
Mooie auto, en echt verdomd weinig op de teller..



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 20:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Wel SR, maar zonder I. Die carb kun je toch niet missen, dacht ik whistling

Overigens heb ik alle spullen liggen om er wel degelijk een injectie van te maken. Ik heb alleen nog een bezinepomp nodig die 3 bar opvoerdruk levert. En een beetje vrije tijd om die zooi erop te zetten.

In de openingspost meldde ik dat er niets lekt. Dat klopt niet helemaal, kwam ik net achter. Hij verliest een druppie motorolie... Aan de bakzijde. Het is motorolie en geen ATF. Nou nog uitvogelen waar het vandaan komt. Eerste verdachte wat mij betreft is de nokkenaskeerring vliegwielzijde, tweede is de O-ring die achter het onstekingshuis hoort te zitten. Verder zit er aan die kant volgens mij niets waar olie door naar buiten kan. Maar correct me if I'm wrong! Very Happy



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Razer
405 Maniak


Niels
Registratie: 8-11-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: EH Zierikzee..
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Wo 16 Sep, 2009 20:47    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
krukaskeerring, koppakking, klepdekselpakking, carterpan Smile


Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls