Wereldwijd geleverd in 111 landen
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Hilko's 405 --> update p7
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vive la France
405 Maniak


John
Registratie: 6-7-2009
Berichten: 1615
Woonplaats: Drenthe direkt an der Landesgrenze
Leeftijd: 60

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009 0:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een keer met een BX gereden en een aantal malen met een Xantia, het zijn aparte ervaringen geweest. Shocked frown

Het vereist een heel andere 'mindset', je bent meer bezig met comfortabel van a naar b rijden, ipv. actief autorijden waarbij je voelt wat er onder je kont gebeurt...

Ik denk dat ik het nu meer kan waarderen als toen eerlijk gezegd, je gaat toch meer voor comfort als je wat ouder wordt Wink

De keuze voor een 405 was er ook een die mede voortkomt uit de behoefte een iets "softere" auto te willen rijden dan de 5 serie met M onderstel en 235 40 serie banden
Click to view full-size and click again for resized image



Click to view full-size and click again for resized imageXM break 2.0 16V

Laatst aangepast door Vive la France , in totaal 235 keer bewerkt
Op de weg terug..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009 9:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:
Toen ik in '96 m'n rijbewijs 1 dag had, heb ik m'n eerste ritjes dat ik alleen reed, in de BX 1.4 uit '87 (vroege type II? Witte knippers) gereden. 4-bak, achtervering kaduuk (keihard) maar het reed leuk Smile


Inderdaad, een vroege type II.

@ Edgar: dat bedoel ik dus. Een BX is een geweldige auto, maar voor mensen die niet van sleutelen houden / niet tegen (kleine) storingen kunnen heb ik één advies: koop geen type I Smile
Ik heb zelf nog zo'n hok staan, een 19 GT, compleet met een rot subframe en meer van dat fraais. Blok en bak zijn wel goed, dat scheelt alweer, en het HP systeem werkt goddelijk.
Types II zijn de beste BX-en, vooral die van tussen midden 88 en eind 89, die roesten ook nauwelijks. Daarna kwamen de injectiemodellen met hun specifieke toestanden, maar dat kent de 405 natuurlijk ook. (Vervelende monopointhuizen enzo, stappenmotoren met een eigen of geen willetje en meer van zulks).
Minst storingsgevoelige BX blijft de BX Diesel Cool

Wat betreft comfort: Het valt me echt niet tegen, zo'n 405. Maar je kunt (en mag, misschien) het veercomfort niet vergelijken met dat van de BX. Wel een enorme plus voor de Peus is, dat je ook voelt wat er gebeurd. Zelfs met stuurbekrachtiging.



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009 21:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik heb erg veel goede herinneringen aan de BX Sport. Geweldige auto, heel comfortabel en strak op de weg. Reed whistling net zo hard door de bochten als een GSI(om maar een verlaagd populair barrel van die tijd te noemen) maar moest niet snoeihard in de remmen voor een drempel w00t

De 2 dubbele carbs. was wat werk die mooi gelijk te krijgen maar als ze eenmaal goed stonden liep dat beter dan m`n 405 multip. inj. nu....
Toen die op het laatst te koop stond en soms 3 maanden niet van z`n plek af kwam was het sleutel omdraaien en lopen.

Alleen de remmen, die waren ver onder de maat....



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009 21:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooie 16v op MP:

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

icon_dribble

Er staan ook nog 2 GTI 4x4's op MP.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009 22:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik ken iemand (heb ik toen de BX sport van gekocht) die een hele mooie donkergroene 16v heeft. Import uit belgie.
Dat gaat als de brandweer w00t



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 22 Sep, 2009 17:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@ Fab: Die 16 V is bijna beter dan nieuw, is ongelofelijk veel werk ingestoken. Zonder twijfel dé best onderhouden BX 16V in Nederland.
Prijs ervoor lijkt hoog maar is elke cent waard! Alleen jammer dat er niemand zo'n bedrag voor een BX wil ophoesten frown



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Thiez
405 Kenner


Thijs
Registratie: 2-8-2009
Berichten: 126
Woonplaats: Oud Gastel
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Di 22 Sep, 2009 17:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
heej hilko zie het net pas! een 405 die besje gaat vervangen?

die 16v is idd erg leuk maar zoveel is een bx gewoon niet waard en zal hij er waarschijnlijk ook nooit voor krijgen. hoe goed iedereen van het citroen forum ook weet dat hij zo goed als nieuw is.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 22 Sep, 2009 19:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ha die Thijs!

Ja, een 405 die Besje vervangen heeft.
Was helaas nodig om met een automaat te gaan rijden en ik kon geen geschikte BX vinden. Maar deze 405 is ook geen straf! Wink

Die 16V is die van Willem, de 16V verzamelaar van Nederland... heel mooi ding! En bijna helemaal vanaf niets opnieuw opgebouwd. Waard is die auto z'n prijs zeker, het ervoor krijgen is weer een ander verhaal...



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Thiez
405 Kenner


Thijs
Registratie: 2-8-2009
Berichten: 126
Woonplaats: Oud Gastel
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Di 22 Sep, 2009 20:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
nee ik vind de 405 ook zeker geen slechte vervanger voor mijn bx. het rijd echt prima. Heb je nog wat kunnen doen met het bruine dash of is het allemaal gewoon meeverkocht met besje?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Do 24 Sep, 2009 11:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Pomtiedom,

Het geluid in m'n auto vond ik maar bagger.
Nou heb ik niet echt de liggende gelden, maar ik heb toch maar vast een subwoofer met bijbehorende kist gekocht. Merk Caliber, vermogen (RMS) 250 Watt, niet al te duur, maar mooi laag geluid levert het wel. Als Lars Ulrich nou een break speelt in een nummer kan ik de hoge tot de floortom tenminste weer horen! w00t

Met de aanschaf van een sub ben ik van m'n geloof gevallen; ik heb nog nooit zo'n concessie gedaan tbv het geluid in m'n auto, omdat dat nooit nodig was.
Natuurlijk staan nu op de planning: een versterker, een compo-setje voor de voorkant, en uiteindelijk weer het inbouwen van m'n CDX GT300 (Sony).



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Do 24 Sep, 2009 11:44    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
@ Thiezz: het bruine dash heb ik nog. Daar komt wel weer een liefhebber voor, en anders bouw ik het wel in een toekomstige BX Wink


Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Do 24 Sep, 2009 22:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Overigens vandaag ontdekt dat het apparaat toch wel "iets" olie lijkt te verbruiken *grom, brom, grmbl*
Inene, binnen twee dagen en nog geen 300 kilometer, van max. naar half. terwijl het peil daarvoor stabiel bovenin bleef zitten. Olie zit er pas sinds eind februari in. Ik vind het maar raar.
Als ik vroeger met een olieboot reed, dan wist ik gewoon dat het peil snel lager werd. Maar zo, met een sprong ineens, heb ik nog nooit gezien...
Zie ook niets in de spiegels tijdens accelereren of gas los qua blauwe rook, ook bij starten geen blauwe pluimen. En 's ochtends liggen er braaf drie druppels onder, maar ook niet meer dan dat. Iemand een idee? Er zit geen olie in de kvs, kvs blijft wel op peil.



Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Vr 25 Sep, 2009 7:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Toevallig een grotere / langere rit gereden ?

zodat alle brandstof uit de motorolie verdampt is , vanwege de hogere temperatuur ?



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Hilko
405 Liefhebber!


Hilko
Registratie: 15-9-2009
Berichten: 59

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Vr 25 Sep, 2009 12:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Meerdere zelfs. Ik hou het in de gaten.


Het is een soort van systeem! © Buurman & Buurman

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 25 Sep, 2009 19:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een brandstofmeter in een 405 heeft bijna altijd de neiging om bij een volle tank, honderden km's stijf naar rechts te blijven staan, om dan vervolgens snel naar links te gaan en de (ongeveer) juiste hoeveelheid aangeeft. Ik zou me daar geen zorgen over maken.



Laatst aangepast door fab405 op Vr 25 Sep, 2009 20:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls