405 Club, door en voor 405 rijders
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

N I L I S in een peugeot 405 grx
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
N I L I S
Nieuw


Niels
Registratie: 24-11-2009
Berichten: 17

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:32    Onderwerp: N I L I S in een peugeot 405 grx Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo mensen, ik zal me bij deze even voorstellen.
Ik ben Niels, trots lid van DNA... Dutch Nissan Addicts..
bij mij heeft het noodlot vrijdag toegeslagen, rijdend op de a4 ongeveer 100km per uur, vloog de motorkap van m'n Nissan Primera 2.0 p11 tegen de voorruit... zelf helemaal niets opgelopen en snel op zoek naar een vervangende auto gegaan om mezelf toch mobiel te houden.

Na vandaag een lange zoektocht voor goedkope auto's die toch een beetje aan mn formaat eisen voldeden beland bij een Peugeot 405..

Aangezien ik zelf de Nissanmotors wel een beetje ken en de carroserieën en de euveltjes, leek het me wel even leuk om hier ook een kijkje te nemen en mischien tips voor mn 405 op te kunnen doen.
Dus als er hele standaarddingetjes zijn waar ik op zou kunnen letten om mn 405 goed rijdende te houden, let me know!!
Als er nog updates komen zal ik even leuke fotootjes plaatsen.

Grtz Nilis



I AM A NISSAN ADDICT IN A PEUGEOT ... haha

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hej welkom!

Leuk verhaaltje, wel jammer van je Nissan.
Standaarddingetjes waar je op moet letten bij een 405... Hmmz,..
Volgens mij zijn dat geen bijzondere rare dingen. Confused

Verder zijn we wel benieuwd naar foto's van de 405. Weet je ook welke uitvoering je hebt?
Ook ben ik wel benieuwd wat voor Nissan je hebt.
Is hij trouwens nog te repareren of is het einde oefening?

In elk geval veel lees- en postplezier op het forum!



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom hier... w00t


en Nigel, ik denk dat hij een GRX heeft Smile



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
N I L I S
Nieuw


Niels
Registratie: 24-11-2009
Berichten: 17

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Bij deze even een fotootje van voor en na van mn primera 2.0 P11...

en ik heb een 405 GRX 1.8 airline... geen idee wat die benaming inhoudt qua extra opties of model, maar dat hoor ik vast wel na deze zin Wink

Primera voor ongeluk: (die foto met caravan is genomen op automania 2009, waar wij als DNA altijd aanwezig zijn)

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Primera Na het ongeluk:

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image[/img]



I AM A NISSAN ADDICT IN A PEUGEOT ... haha

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik ben meer geinteresseerd in de foto's van de 405 w00t


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Oef,... das minders...
Volgens mij schrik je je kapot als je dat meemaakt... Confused
Weet je ook hoe dit gebeurt is? Motorkap niet goed gesloten of de sluiting gaar/defect?

En ik had even gemist dat er grx stond in de titel.. Razz
Air-line houdt in dat je of (temperatuurgeregelde) airco hebt, of een open dak, of een combinatie van beiden (dit is zeldzaam).



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
N I L I S
Nieuw


Niels
Registratie: 24-11-2009
Berichten: 17

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:52    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het was al donker toen ik die net heb gekocht, zal morgen ff een een kiekje maken Wink
Dr zitten LM velgen van peugeot zelf onder... verder heeft de vorige eigenaar er niets stylingtechnisch aan gedaan.... het belangrijkste.. hij rijdt lekker, is aardig fel en hoef het raampje niet open te draaien bij de parkeergarage haha

Donkergroen metalic, 240000 op de teller en uit 1995...



I AM A NISSAN ADDICT IN A PEUGEOT ... haha

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:54    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Waarschijnlijk M0RM, Vert Sorrento. Hopelijk weet die 405 je over de streep te trekken Wink


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:54    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
240,000... Die kan dus nog wel een ton of anderhalf mee met gemak.. Very Happy
Een GRX is niet een kale uitvoering opzich.
Elektrische ramen, hoofdsteunen achterin, airco of dakkie, stuurbekrachtiging en centraal vergrendeling vindt je vaak wel terug in deze uitvoering.
Oh ja, en een toerenteller... Klinkt stom maar dat zit niet op elke 405, ik heb er ook niet eentje.. Laughing



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
'Hoe hard rijdt u nu ?' 10 over half 5 Laughing


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
N I L I S
Nieuw


Niels
Registratie: 24-11-2009
Berichten: 17

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Easterboy schreef:
Oef,... das minders...
Volgens mij schrik je je kapot als je dat meemaakt... Confused
Weet je ook hoe dit gebeurt is? Motorkap niet goed gesloten of de sluiting gaar/defect?

En ik had even gemist dat er grx stond in de titel.. Razz
Air-line houdt in dat je of (temperatuurgeregelde) airco hebt, of een open dak, of een combinatie van beiden (dit is zeldzaam).


Ja ik heb meteen een bos met grijze haren erbij haha... maar goed, zonder kleerscheuren mag ik wel in mn handjes knijpen, zat immers helemaal op de linkerbaan en zag niks meer... ook niet of goed richting de vluchtstrook ging.... maar dat is gelukt, ook mede door de oplettende achterliggers, je zal maar iemand achter je hebben rijden die net ff zn telefoon aan het checken is ofzo :/
De motorkap was goed dicht, de sluiting is blijkbaar niet meer helemaal dichtgeklikt, dus totdat mn nissan weer uitgedeukt is, opnieuw beraamd en gericht... zal ik rondtuffen in de 405... aangezien dit allemaal in eigen beheer gebeurd zal wel een paar maandjes duren voor hij weer op de weg is.
Nu ga ik maar weer ouwerwets van het soepele franse genieten Wink



I AM A NISSAN ADDICT IN A PEUGEOT ... haha

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen dan met de situatie. Smile

En ik zou er maar mee oppassen hoor!
Voor je het weet wil je de 405 niet meer wegdoen en zul je afscheid moeten nemen van je Nissan... Razz Laughing



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan



Laatst aangepast door Easterboy op Di 24 Nov, 2009 0:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Vive la France
405 Maniak


John
Registratie: 6-7-2009
Berichten: 1615
Woonplaats: Drenthe direkt an der Landesgrenze
Leeftijd: 60

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ook al donkergroen... Smile
Welkom, ik denk dat je je laatste Nissan gehad hebt.
Het 405 virus is erger dan het A/H1N1-virus Wink



Click to view full-size and click again for resized imageXM break 2.0 16V

Laatst aangepast door Vive la France , in totaal 235 keer bewerkt
Op de weg terug..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
N I L I S
Nieuw


Niels
Registratie: 24-11-2009
Berichten: 17

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 0:59    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Toerenteller Check
Airco Check
Elek.ramen Check

en nog meer dan een ton te gaan.... Lijkt het toch nog een beetje op een nissan hahaha



I AM A NISSAN ADDICT IN A PEUGEOT ... haha

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2009 1:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Alleen comfort is standaard, tegen niet leverbaar op de nissan Razz


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls