De enige juiste plaats voor een 405 liefhebber
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

908 Hybrid 4

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Animal_Mother
405 Maniak


Pascal
Registratie: 13-10-2009
Berichten: 1586

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 03 Mrt, 2011 10:25    Onderwerp: 908 Hybrid 4 Reageer met quote Add User to Ignore List
http://www.nu.nl/auto/2458544/.....racen.html


Alfa Mike Foxtrot

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 03 Mrt, 2011 11:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quote:
De Hybrid4-aandrijflijn bestaat uit een 3,7-liter V8 turbodiesel van 550 pk en een 80 pk sterke elektromotor. Schakelen gaat via een sequentiële zesbak. In de pitstraat kan de hybride 908 geheel elektrisch rijden. De raceauto slaat remenergie op in een pakket lithium-ion accu’s. Deze energie gaat bij acceleratie automatisch naar de achterwielen voor extra sprintkracht.

De langeafstandsracer is ontworpen om onderdeel uit te maken van Peugeots programma voor CO2-reductie. Het is niet een pure showauto, het Franse merk heeft als doelstelling de 908 Hybrid4 te laten rijden op een officiële testdag van de 24 uur van Le Mans op 24 april. Deze deelname is nog onder het voorbehoud dat de eerste tests met de Hybrid4 aan het einde van deze maand goed verlopen.
© Autoweek


Als ik het goed lees gooien ze dus een elektromotor (en koppeling) en accu's
in de 908 om puur in de pitstraat elektrisch te rijden.....

Zeg maar daaaaaag tegen lemans winnen dit jaar

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat door de diesel in de pits uit te sparen minder tankstops hoeven te maken.
Dus is de rest alleen maar extra gewicht.



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Do 03 Mrt, 2011 13:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik lees nergens dat ze alléén met deze wagen meedoen. Overigens zal de truc ook wel zijn dat de accu's met remmen worden opgeladen, bij volle vermogensvraag hoef je dan geen dynamo aan te drijven, al het vermogen kan dan naar de wielen. Zoiets zit meen ik ook in mijn Polo Razz

*edit* Ah, beter lezen, ook voor extra accelaratie, al kan ik mij voorstellen dat je er idd rondes meer mee kan rijden, vraag me alleen af hoeveel kg's dat extra vermogen meer moet vooruit sjorren.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Animal_Mother
405 Maniak


Pascal
Registratie: 13-10-2009
Berichten: 1586

Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 03 Mrt, 2011 15:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Zal een K.E.R.S. systeem uit de F1 zijn denk ik


Alfa Mike Foxtrot

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Café 405 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls