De enige juiste plaats voor een 405 liefhebber
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andy
Forumer


Anders
Registratie: 21-9-2009
Berichten: 26
Woonplaats: Yerseke
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Di 04 Okt, 2011 17:55    Onderwerp: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
Hier is mijn eerste 405 GXI met 305.000km op de teller. Het motorblok lekt her en der en was eigenlijk op zoek naar een nieuw blok.

Click to view full-size and click again for resized image

Toen kwam ik dus een identiek model tegen. Blok nog 'maar' 178.000km gelopen. Wel veel krassen en deukjes overal. Pluspunt is dat ik daarom kon afdingen en de auto meekreeg voor €500.

Click to view full-size and click again for resized image

De krassen en deukjes moeten nog worden weggewerkt en er moeten nog een aantal dingen worden overgezet. Zo had mijn witte 405 bijvoorbeeld Monroe dempers en de grijs(zwarte) heeft krakende oude dempers.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aap
405 Stalker


Arjan
Registratie: 28-9-2007
Berichten: 4762
Woonplaats: Deventer
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Di 04 Okt, 2011 18:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
blok van de grijze overhangen in de witte Cool


"Volgens de dokter ben ik analfabeet, maar ik weet niet eens hoe je dat schrijft"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Di 04 Okt, 2011 18:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Aap schreef:
blok van de grijze overhangen in de witte Cool


Een witte PH1 is wel een beetje de ultieme(gewone)405 Wink



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Andy
Forumer


Anders
Registratie: 21-9-2009
Berichten: 26
Woonplaats: Yerseke
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Di 04 Okt, 2011 19:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Aap schreef:
blok van de grijze overhangen in de witte Cool


Ja maar de witte heeft schade rechtsvoor op de motorkap, flinke deuk. Verder helemaal goed.

En een andere monteur zei tegen me dat de rubbers van de stabilisatoren etc. bij de witte waarschijnlijk ook al meer versleten waren omdat die veel meer kilometers gelopen heeft. Dus zou het verstandiger zijn om met de grijs(zwarte) te gaan rijden.

De witte is inmiddels geschorst maar er zit nog wel een jaar APK op.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt, 2011 0:06    Onderwerp: Re: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
Andy schreef:
en de grijs(zwarte) heeft krakende oude dempers.


Aan de achterkant? Dan vrees ik dat de achteras gaar is. Gelukkig heb je een donoras voor handen Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Andy
Forumer


Anders
Registratie: 21-9-2009
Berichten: 26
Woonplaats: Yerseke
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt, 2011 8:04    Onderwerp: Re: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:
Andy schreef:
en de grijs(zwarte) heeft krakende oude dempers.


Aan de achterkant? Dan vrees ik dat de achteras gaar is. Gelukkig heb je een donoras voor handen Wink


Het klinkt als hetzelfde geluid als toen de schokdempers bij de witte Peugeot gaar waren. Deze had ik toen vervangen met de Monroe dempers en het krakende geluid was weg.

Ik heb wel een vermoeden dat er misschien iets met de as is. Als ik achteruit rij en bijna stil sta dan hoor ik een soort bonk geluid. Dit is echter alleen bij het achteruit rijden.

Heb ook een lijstje gemaakt van de klachten en ben van plan dit lijstje af te gaan werken tot alles opgelost is:
- Remmen reageren slecht, moet diep intrappen
- Lampje remvloeistofniveau / handrem brand bij hard remmen
- Bij het achteruit rijden om te parkeren als de auto bijna stil staat een bonk geluid
- Motormanagement lampje brand meermaals tijdens langere ritten, soms wel 2 of 3 minuten lang
- De auto trekt naar rechts
- Verwarming buitenspiegels werkt niet
- Linksvoor krakend/schurend geluid (net zoals bij de witte Peugeot fuseekogel of ashoesje?), is nog maar 1x voorgekomen
- Schokdempers kraken


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt, 2011 9:09    Onderwerp: Re: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
Andy schreef:
. Als ik achteruit rij en bijna stil sta dan hoor ik een soort bonk geluid. Dit is echter alleen bij het achteruit rijden.



Lijkt mij op een aanlopende rem of handrem Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt, 2011 9:16    Onderwerp: Re: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
Andy schreef:
- Linksvoor schurend geluid (net zoals bij de witte Peugeot fuseekogel of ashoesje?), is nog maar 1x voorgekomen


Dat ken ik, heb ik ook een beetje.



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Andy
Forumer


Anders
Registratie: 21-9-2009
Berichten: 26
Woonplaats: Yerseke
Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Wo 05 Okt, 2011 10:58    Onderwerp: Re: Mijn oude 405 GXI en zijn vervanger Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:
Andy schreef:
. Als ik achteruit rij en bijna stil sta dan hoor ik een soort bonk geluid. Dit is echter alleen bij het achteruit rijden.



Lijkt mij op een aanlopende rem of handrem Wink


De remmen gaan sowieso nagekeken worden dus wellicht dat het daarna verholpen is.

Nog een foto van een beetje knutselwerk. Mijn vrouw heeft het Peugeot merkje en het typeplaatje geverfd want die waren bijna helemaal zwart. Een beetje Plasti-Kote Silver B30 (van de Praxis) doet wonderen.

Click to view full-size and click again for resized image


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls