Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2012 9:50 Onderwerp: Re: |
|
Netjes, keurig afgewerkt met 2K blanke lak.
En toch zie ik een verschil, en dat is niet alleen de kleur...
[edit] Edgard foto toegevoegd:
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2012 10:45 Onderwerp: Re: |
|
Stickers zijn anders ........
Die van mij waren TE groot (607 klauw) , dus het tekentje er af geknipt , en dat zit op de achterremklauw
Zo is het weer net even wat meer speciaal
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2012 11:19 Onderwerp: Re: |
|
Ahaa, juist.
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2012 21:00 Onderwerp: Re: |
|
De door mij gekozen kleur is "brandweer rood"
Systeem ook ontlucht !
Handrem is super - strak
Ook maar de 16" wielen gemonteerd , want daar zal ik uiteindelijk toch mee rijden :
Die handrem is echt te gek , daar wordt je helemaal blij van :
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
ronald Drive-hard fan
ronald Registratie: 9-10-2005 Berichten: 13420 Woonplaats: Delft Leeftijd: 50
|
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2012 21:14 Onderwerp: Re: |
|
EH Autoservice schreef: | De door mij gekozen kleur is "brandweer rood" |
Dan gaat 'ie ook als de brandweer
|
|
|
Naar boven |
|
|
kees le mans 405 Gek
kees Registratie: 25-7-2005 Berichten: 1316 Woonplaats: Westland
|
Geplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:25 Onderwerp: Re: |
|
die kleur wilde ik ook maar ja
|
M.V.G Kees
ex Le Mans nu 308
|
|
Naar boven |
|
|
kees le mans 405 Gek
kees Registratie: 25-7-2005 Berichten: 1316 Woonplaats: Westland
|
Geplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:26 Onderwerp: Re: |
|
je gaat er zo raar van kijken
|
M.V.G Kees
ex Le Mans nu 308
|
|
Naar boven |
|
|
405GRI1.9 405 Freak
Jeffrey Registratie: 9-11-2008 Berichten: 6545 Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen Leeftijd: 47
|
Geplaatst: Ma 25 Jun, 2012 21:28 Onderwerp: Re: |
|
|
Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 11:51 Onderwerp: Re: |
|
En maar weer on topic :
Weer enige progressie gemaakt met de Rallye , voorbereidingen op de motor inbouw :shiny:
Eerst maar eens begonnen met port matchen van de C2VTS inlaat op mijn "custom" J4 kop .
Mijn J4 "custom" cylinderkop heeft nog wat grotere kleppen dan een JP4 cylinderkop , en deze cylinderkop is ook geflowd .
Aangepast bolt patern , en ge port matched :
Een C2VTS heeft standaard "lange" injectoren , en een fuel rail met 1 aansluiting .
Ik heb een paar beugels geconstrueerd zodat de standaard 16V fuel rail past , met de standaard "pico" injectoren :
Een C2 VTS heeft een elektronisch gasklephuis , de standaard J4 ECU die ik gebruik in combinatie met een piggy back kan dat natuurlijk niet aansturen , dus moest er een "mechanisch" gasklephuis op komen .
Ik heb gekozen voor een 2,0 8V gasklephuis , mede omdat de gasklep 55 mm is , groter dus als een standaard 16V gasklep , en deze maat komt exact overeen met de aansluiting op het C2VTS inlaatspruitstuk
Dus een adapterplaat gemaakt :
Hier de adapterplaat op het inlaatspruitstuk gemonteerd :
Op deze foto kun je zien dat het exact past , 1 groot gat :
Als laatste een totaalplaatje van kop / inlaatspruitstuk / gasklephuis :
Zo ver ben ik weer zeer tevreden , binnenkort de complete motor maar eens in elkaar schroeven en er in gaan hangen B)
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 14:31 Onderwerp: Re: |
|
De onderste foto: Gaat dat passen kwa hoogte ?
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 17:11 Onderwerp: Re: |
|
Ja , ik heb eerder een C2VTS inlaat op een 16 klepper , in een Rallye phase 1 gebouwd
En anders had ik het wel uit gemeten , ik ga echt niet iets bouwen om er achter te komen dat het niet past
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 19:01 Onderwerp: Re: |
|
Oké. Ik dacht dat je de eerste was.
En uit ervaring weet ik dat er veel tijd in passen en meten gaat zitten...
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Ray 405 Freak
Ray Registratie: 29-3-2006 Berichten: 7239 Woonplaats: 020 Leeftijd: 110
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 19:43 Onderwerp: Re: |
|
Jan-Sietze schreef: | En uit ervaring weet ik dat er veel tijd in passen en meten gaat zitten... |
Heb jij eigenlijk motorische aanpassingen gedaan voor meer vermogen
of is het alleen maar alles z.g.a.n. opbouwen?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Jan-Sietze Moderator
JS Brouwer Registratie: 22-7-2005 Berichten: 8820 Woonplaats: Wirdum Leeftijd: 42
|
Geplaatst: Wo 27 Jun, 2012 22:17 Onderwerp: Re: |
|
Korte samenvatting: RFS inlaatspruitstuk + gasklep, cilinderkop geflowd, kleppen geslepen, compressie verhoogd, RFS equal length uitlaatspruitstuk en de katelysator achterwege gelaten.
Daarbij komen nog grotere injectoren en een aangepaste chip.
|
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.
|
|
Naar boven |
|
|
EH Autoservice Technisch Moderator
Edgar Registratie: 25-7-2005 Berichten: 17960 Woonplaats: Zierikzee !!!!! Leeftijd: 54
|
Geplaatst: Do 28 Jun, 2012 8:21 Onderwerp: Re: |
|
Grotere injectoren ?
grote onzin natuurlijk
Of denk je echt dat er zo veel vermogen uit gaat komen dat je standaard injectoren het niet meer aan kunnen
En aangepaste chip , hoe bedoelie ?
Beter een piggyback o.i.d. , zodat je het echt fatsoenlijk af kunt stellen , ZEKER met grotere injectoren , want de motor gaat alleen maar staan verzuipen met die grotere injectoren
Als je geen piggyback wil is er nog 1 oplossing :
Af laten stellen door Henk van "De Ringsleutel" , dat is de enige persoon in NL waarvoor elke ECU "programmeerbaar" is
|
"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"
|
|
Naar boven |
|
|
|