Je voelt je lekkerder in een 405
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

106 Ring Rallye project EH
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 28 Jun, 2012 16:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een bezoekje aan Henk stond al op mijn lijstje Wink

En ik ga echt geen 480cc injectoren gebruiken...
Mijn idee was 267cc injectoren gebruiken ipv 196cc ...



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Do 28 Jun, 2012 18:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Blijft evenwel grote onzin whistling

Die grotere injectoren heb je totaal niet nodig ............



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 30 Jun, 2012 18:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gisteravond aan begonnen , vandaag afgemaakt ,
complete motor opgebouwd :

Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Morgen de versnellingsbak in elkaar zetten , tegen het blok aan bouwen , en ik heb de doelstelling het complete aandrijfaggregaat dan nog in de Rallye te hangen ............. w00t



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul, 2012 16:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En we gaan gewoon lekker verder :

Vanmorgen eerst begonnen met de opbouw van de versnellingsbak .
Lager primaire as was niet fris meer , dus deze maar vernieuwd :
(zoek de verschillen)

Click to view full-size and click again for resized image

Rechts de oude , met kunststof kooi .
Links de nieuwe , beiden van SKF .
Voor de oplettende kijker : de nieuwe heeft een stalen kooi EN een kogel meer .......

Een paar uur verder de bak tegen het blok aan geschroefd :

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Zo veel mogelijk nieuw , dan is het maar voorlopig goed , dus ook nieuwe dynamo en startmotor Cool

Zo komt het mooie moment met rasse schreden naderbij :

Click to view full-size and click again for resized image

Dat gaat in je eentje ERG makkelijk bij een 106 , dus 10 minuten later :

Click to view full-size and click again for resized image

Meteen DE hamvraag voor mij , gaat de setup die ik verzonnen heb met de airco-condensor / Nissens Diesel radiateur en 2 (imitatie) SPAL verntilatoren werken ...............

Nu nog niet in ieder geval , maar ik ga de radiateur maar eens te lijf met een schuurtolletje , en ook de dynamo nog een klein stukje , dan komt dat ook wel weer goed :

Click to view full-size and click again for resized image

Wordt weer vervolgd ! Cool



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Ray
405 Freak


Ray
Registratie: 29-3-2006
Berichten: 7239
Woonplaats: 020
Leeftijd: 110

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul, 2012 17:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Woot! Woot! Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
RodoNet
405 Maniak


Robert
Registratie: 5-8-2008
Berichten: 1771
Woonplaats: Schaarsbergen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Vr 06 Jul, 2012 23:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooi werk Edgar!

Dit is eigenlijk gewoon een nieuwe auto aan het worden.
Kun je geen 'nieuw' kenteken aanvragen met bouwjaar 2012?



Fiat Ducato 3.0 CNG Rolstoelbus - zakelijk
Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 9:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nee , het blijft hetzelfde oude , lelijke gebakje ......

Maar mijn sterkste kant , techniek dus , is alles nieuw en mooi .
En dat terwijl de "originele" uitstraling blijft Smile



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 10:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Uhh, iets met wolf in schaapskleren?? Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 11:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Maar dan wel een lelijke ouwe wolf Very Happy


Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 16:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
shutup

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 16:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Edgar, ik zie dat het oliefilter op iets geschroefd zit wat ik nog nooit zo heb gezien....
Is dat een oliekoeler?



Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 17:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Warmtewisselaar .....

Hebben nagenoeg alle 16 kleppers en Turbo's bij PSA .
Ik ga dit systeem wel aanpassen :
Ik maak een extra koel circuit met behulp van een elektrische waterpomp , en dan ga ik deze koelvloeistof die door de warmtewisselaar heen gepompt wordt , ook door een aparte kleine radiateur pompen .
De functie blijft dus verder gelijk , maar als de boel lekker warm wordt , ga ik extra koelen .
Die extra koelvloeistof pomp ga ergens rond de 87 tot 92 graden schakelen met een thermoswitch in de radiateur Smile

Mooie van een warmtewisselaar is dat je olie nooit te koud kan worden , en dat bij koude start de olie opgewarmd wordt door je koelvloeistof .



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
BertP
405 Gek


Bert
Registratie: 9-11-2006
Berichten: 1474
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 17:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
EH Autoservice schreef:
Mooie van een warmtewisselaar is dat je olie nooit te koud kan worden , en dat bij koude start de olie opgewarmd wordt door je koelvloeistof .


Ik zou juist denken: bij een koude start wordt de warmte van de koelvloeistof gebruikt om de koude olie op te warmen en daardoor koelt de koelvloeistof weer extra af en duurt het uiteindelijk weer langer voordat de motor in zijn geheel (motorblok, olie, koelvloeistof) op bedrijfstemperatuur is. Of zie ik dat verkeerd?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405GRI1.9
405 Freak


Jeffrey
Registratie: 9-11-2008
Berichten: 6545
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen
Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 18:22    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Het is belangrijker dat je olie sneller op temperatuur is dan je koelvloeistof en de rest van het blok Wink


Volvo 850 20V
Seat Leon 2.0 16v Sport-up
Wie een kuil graaf voor een ander is geen egoist.
Kent-electronics

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Jan-Sietze
Moderator


JS Brouwer
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 8820
Woonplaats: Wirdum
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Za 07 Jul, 2012 19:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De auto's die ik ken met WW hebben ook een olietemp.meter op het dashboard,
dan pas zie je hoe lang het duurt voordat de olie op bedrijfstemperatuur is...



Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Nog verstandiger mensen spreken uit ervaring niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 5 van 8
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls