The coolest name ever given to a car - MI16
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Aanschaf van een nette 405: prijs terecht?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lohran
Nieuw


Laurens
Registratie: 9-9-2008
Berichten: 13
Woonplaats: Hoorn Nh
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Wo 31 Jul, 2013 22:32    Onderwerp: Aanschaf van een nette 405: prijs terecht? Reageer met quote Add User to Ignore List
Dag 405-gekken,

Na een paar jaar Duits te hebben gereden (o.a. Audi A3 en BMW 5-serie) heb ik eindelijk besloten om voor een Franse youngtimer te gaan. Het idee had ik al lang, ik ben namelijk een echte Francofiel, maar van uitstel kwam altijd afstel. Mijn eerste auto was overigens een Citroen AX GT, super leuke auto!

De revue gepasseerd hebben een Citroen XM en Peugeot 505 tot dat ik op internet een keurige 405 tegenkwam. Ik was gelijk verkocht, wat een keurige, simpele en originele auto! Lekker basic en van de eerste eigenaar, bovendien altijd dealer onderhouden... wat willen we nog meer?

http://www.autoscout24.nl/Deta.....rc=st%7Csr

Vorige week een proefrit gemaakt en ook dat viel nergens tegen. De auto reed heerlijk en het voelde gewoon erg goed. Ook de algehele staat van de auto bleek smetteloos. Wel ontdekte ik een klein plekje roest bij de achterste wielkast en aan de bescherming van het subframe zag ik ook wat roest ellende. Dat zou zelfs gelast moeten worden voor de APK...

De vraagprijs is 1250 euro zo meenemen, exclusief APK dus. Bovendien staat de auto al ruim een jaar stil (af en toe een ritje). Mijn vraag, is deze prijs een beetje terecht? Wat zouden jullie bieden? Ik vind het erg lastig. Aan de ene kant is het echt een nette auto, collectors item zou ik willen zeggen, maar er staan nog best wat 405'jes te koop voor heel veel minder geld. Wel in mindere staat, maar toch.

Tot slot: wat kan ik verwachten qua roest bij de 405? Is het raadzaam om de bodem te laten behandelen?

Alvast dank voor jullie hulp! Ik wil deze week een besluit nemen Wink

Last but not least: mijn naam is Wouter, ben 30 jaar en kom uit Amsterdam. Ik werk in de marketing en mijn grote hobby is... auto's! Ik gebruik het profiel van mijn broer die ooit een 405 diesel heeft gereden. Mocht ik 405 eigenaar worden, maak ik sowieso een account aan!

Groet

Wouter


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Do 01 Aug, 2013 1:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Prijs vind ik, ondanks de nette staat zo op het oog, veel te hoog. Het is de absolute basis uitvoering zoals die destijds op de markt is gezet, nauwelijks een collectors item. Objectief zou ik er, zeker zonder APK en roest, niet meer dan €400 voor geven...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Do 01 Aug, 2013 8:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!

Wat Ronald zegt... Als ik mijn jongere (1994) GLX zou verkopen welke luxer is, geen roest heeft, en ook in zeer goede staat is ondanks de iets hogere kilometerstand van 149.000.... Zou ik al blij zijn met € 850,-.
Dit is namelijk wat ik er in 2008 voor betaald heb met 115.000 op de teller.
Ik gok de werkelijke waarde van mijn GLX op een 500 - 600 euro.

Die € 1250,- is veel te hoog, ook al ziet hij er inderdaad netjes uit.
Ik ga met Ronald mee en zou er niet meer dan 400 - 500 euro van maken.



Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Do 01 Aug, 2013 11:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Men kan wel roepen "collectors item" , maar dat wordt zo'n basic model 405 simpelweg niet whistling

10 tot 20 % van de vraagprijs vindt ik realistisch Wink

Zo'n auto ga je nooit verkopen voor veel meer Smile



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Do 01 Aug, 2013 13:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ach, er hoeft maar één gek te zijn die de advertentie ziet.. Very Happy


Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Lohran
Nieuw


Laurens
Registratie: 9-9-2008
Berichten: 13
Woonplaats: Hoorn Nh
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Do 01 Aug, 2013 14:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dank voor de heldere reacties! Klare taal! Mijn gevoel was dus goed Wink Al maakt liefde altijd een beetje blind.

En precies wat easterboy zegt, er hoeft maar 1 koper te zijn... maar de auto staat al lang te koop en dat is nooit positief natuurlijk (al zal de auto daar niet in de weg staan).

Ik ga weer verder opzoek, tips zijn altijd welkom.

Nogmaals dank! Ik laat 'm mooi staan.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kees le mans
405 Gek


kees
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 1316
Woonplaats: Westland

BerichtGeplaatst: Ma 02 Sep, 2013 11:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoe veel wil je besteden aan een auto


M.V.G Kees
ex Le Mans nu 308

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls