405 Club, door en voor 405 rijders
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

HyperX stelt zich ook voor.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HyperX
405 Liefhebber!


Michael
Registratie: 17-4-2006
Berichten: 88
Woonplaats: Dronten
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:08    Onderwerp: HyperX stelt zich ook voor. Reageer met quote Add User to Ignore List
Goede avond beste peugeot rijders.

Na hier wat rond gehangen te hebben stel ik me maar eens voor.

Mijn naam is Michael bos en ben 24 jaren jong.
Me grootste hobby is me website. (zie profile).

En uiteraard me auto.

Momenteel rijdt ik een 405 GL 1.6i uit 1993.
Deze heb ik zeer goedkoop kunnen kopen.
Afgelopen jaar heb ik er een nieuwe apk op laten zetten voor 750 euro.
Puur omdat de auto perfect is (qua rij gedrag).

Nu heb ik van de week voor me vriendin een andere peugeot erbij gekocht.
Een Peugeot 205 1.4 uit 1990.
Rijdt super en van de eerste eigenaar met weinig kilometers.

Nu heb ik hier een op het forum rond zitten neuzen en blijkt dat de 405 MI16 de 405 is.
Dus ik ga binnenkort me eigen peugeot wegdoen en opzoek naar een mooie MI16 (max. 1500 euro)
Hoop dat me di gaat lukken want er is ook een kleine opkomst en dat kost ook een aardig centje moet ik eerlijk bekenen.

Mochten jullie vragen hebben brand los Smile


Greetz HyperX



405 GRX 1.8 Air-Line 1995................
Beter een ster in je voorruit dan een voorruit in je whistling !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:13    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom!
De eerste vraag die je gaat krijgen is "foto's" Very Happy

Als je een mi16 voor 1500 wilt gaan kopen, hou dan wel rekening met een flinke restauratie.

EN ik zie dat je ook van de Ford GT40 houdt, dus smaak heb je ! Very Happy



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
HyperX
405 Liefhebber!


Michael
Registratie: 17-4-2006
Berichten: 88
Woonplaats: Dronten
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Foto's zal ik van de week gaan posten moet ze namelijk nog maken.
Zal dan gelijk van beide leeuwen foto's posten.

Wat is een goed alternatief voor de 405 wat ik nu rij ik hou van Luxe en dat heeft deze nu niet.

Snelheid is geen pre maar wel mooi meegenomen.
Liefst een 405 met elec. rame. en een dakje is ook niet weg.

Greetz.



405 GRX 1.8 Air-Line 1995................
Beter een ster in je voorruit dan een voorruit in je whistling !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hé, welkom hier! Leuk dat je je hebt aangemeld.

€1500,- lijkt me een budget dat aan de lage kant is voor een goeie Mi16.

Veel plezier hier en geniet van je 405.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
HyperX
405 Liefhebber!


Michael
Registratie: 17-4-2006
Berichten: 88
Woonplaats: Dronten
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Inderdaad.

Ik heb ook geen zin in hooge reparatie kosten cq restauratie.

Wat is een goed alternatief voor de 405 wat ik nu rij ik hou van Luxe en dat heeft deze nu niet.

Snelheid is geen pre maar wel mooi meegenomen.
Liefst een 405 met elec. rame. en een dakje is ook niet weg.



405 GRX 1.8 Air-Line 1995................
Beter een ster in je voorruit dan een voorruit in je whistling !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:38    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Wat ik weet:

GL(X):kaal (behalve op die van Paul, 405GLX Wink ), wel cv op ab.
GR:toerenteller, digitaal klokje, cv zonder ab.
GRe:GR+elec.ramen vóór.
SRi: GRe+luxere bekleding, vaak elec. schuifkanteldak.
Verder... pfff... help me out, guys! Razz

Een schuifdak kon ook op simpelere types als optie worden besteld, dus die zijn er zat.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Goede alternatieven, snelheid en luxe. Maar een budget wat te laag is voor een Mi16 of T16.

Voor 1500 euro zijn mooie 405's te verkrijgen. Overigens is veel van de luxe ook zelf later in te bouwen, bij het rondneuzen door de Wie is Wie topic's kom je veel tegen van mensen die aan hun 405 sleutelen om deze luxer te maken. Zo heb ik gisteren nog leren stoelen in mijn 405 gezet.

Type GL is echt de instapversie, zonder enige opties. Luxe versies van de 405 zijn te vinden in de vormen GRX, GTX, SRi, SRX. Deze zijn meestal uitgevoerd met centrale vergrendeling, electrische ramen(voor. voor/achter), electrische en verwarmde buitenspiegels, velours of leren bekleding. De motoren zijn niet echt voorbehouden aan 1 soort type. De snelste non-Mi16 motor in de 405 is de 2.0i 8v motor, met 123 pk niet alleen snel, maar ook dorstig.

Een open dakje is een optie die niet standaard in een type verwerkt zit, hier zou je dus naar moeten zoeken. Vele luxe 405's die op marktplaats gevonden worden vinden hun weg ook in het "Aangeboden Peugeot 405's" forumgedeelte.

Ik wens je veel plezier hier, en succes in je zoektocht naar een mooie 405



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36059
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 21:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat bedoel ik Razz

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 22:17    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom hier,

goede 405 keus hoor, maar ik zou toch voor een luxere 405 gaan

dan hoef je niet zoals ik alles achteraf in te bouwen

succes Wink



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Ma 24 Apr, 2006 23:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
HyperX schreef:
Nu heb ik hier een op het forum rond zitten neuzen en blijkt dat de 405 MI16 de 405 is.


fab405 schreef:
€1500,- lijkt me een budget dat aan de lage kant is voor een goeie Mi16.


Ik ben het er niet mee eens, een Mi16 is zeker te krijgen voor € 1500,- heb voor die van mij, die heeeeel goed in de lak zit en roest vrij is, honderd meer betaald.
En moet eerlijk zeggen dat die van mij achteraf motorisch en mechanisch(Ophanging, remmen) het wel deed maar er slecht aan toe was.

Hou er rekening mee dat het geen goedkope auto is in onderhoud, ik reserveer ongeveer €100,- per maand voor onderhoud, APK kan ook veel kosten als het eens tegen zit.

Ik ben zelf het "type" als het gedaan moet worden dan maar meteen goed, dus het kan zeker goedkoper. Zeker als je zelf handig bent en de onderdelen verstandig inkoopt bij een Mi16 kenner. whistling

Daar kom ik dan wel mee uit, ongeveer. Confused

Hij/zij verbruikt, mits je een goede motor hebt 1l op 10km -anders misschien meer- en belasting is €32,- p.m.. Verzekeren van zo'n auto is ook niet goedkoop op die leeftijd. (Ik ben 26 betaal €48,- p.m.).

Het is zeker een van de 405's om te hebben, maar vergeet niet, het neusje van de zalm blijft een T16. w00t

Wil het je niet uit je hoofd praten, ik hoop dat er nog een Mi16 met liefde behandeld gaat worden en goed onderhouden blijft bestaan ! Maar wil wel duidelijk scheppen wat je te wachten staat…

Hou dit forum in de gaten, regelmatig "spot" iemand een Mi16 op marktplaats en of eBay, het staat dan meteen op het forum. Smile

Misschien dat een late luxe diesel fase II een beter keuze voor je is? Mi16's blijven sportieve modellen, dus altijd minder comfort, "opgefokt" gas pedaal Cool , meer herrie, stugge vering en directe sturing.

Hoop nog veel van je te horen, te zien op meetings en wens je heel veel suc6 met je zoektocht na een betaalbare en mooi Mi16 –en ook met de kleine-. Rolling Eyes


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Di 25 Apr, 2006 9:59    Onderwerp: Re: HyperX stelt zich ook voor. Reageer met quote
HyperX schreef:
Goede avond beste peugeot rijders.

Na hier wat rond gehangen te hebben stel ik me maar eens voor.

Mijn naam is Michael bos en ben 24 jaren jong.
Me grootste hobby is me website. (zie profile).

En uiteraard me auto.

Momenteel rijdt ik een 405 GL 1.6i uit 1993.
Deze heb ik zeer goedkoop kunnen kopen.
Afgelopen jaar heb ik er een nieuwe apk op laten zetten voor 750 euro.
Puur omdat de auto perfect is (qua rij gedrag).

Nu heb ik van de week voor me vriendin een andere peugeot erbij gekocht.
Een Peugeot 205 1.4 uit 1990.
Rijdt super en van de eerste eigenaar met weinig kilometers.

Nu heb ik hier een op het forum rond zitten neuzen en blijkt dat de 405 MI16 de 405 is.
Dus ik ga binnenkort me eigen peugeot wegdoen en opzoek naar een mooie MI16 (max. 1500 euro)
Hoop dat me di gaat lukken want er is ook een kleine opkomst en dat kost ook een aardig centje moet ik eerlijk bekenen.

Mochten jullie vragen hebben brand los Smile


Greetz HyperX

Welkom op het forum van de leukste club van Nederland. Hou de topic 405,s te koop in de gaten. Daar wil nog wel eens een "goudhaantje" tussen staan.


Naar boven
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Di 25 Apr, 2006 10:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Voor een open dak kun je het beste uitkijken naar een Air Line actiemodel. Die heeft een standaart electrisch schuifdak af de fabriek.

Naar boven
XU10J4
405 Gek


Benno
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 1296
Woonplaats: Leeuwarden
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Di 25 Apr, 2006 16:41    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
guardian schreef:
Voor een open dak kun je het beste uitkijken naar een Air Line actiemodel. Die heeft een standaart electrisch schuifdak af de fabriek.


Bij de air-line serie kon je volgens mij kiezen tussen schuifdak of airco. dus standaard geen schuifdak.


correct me if I'm wrong



peugeot 307 SW 2005 1.6 HDIF 110/ peugeot 205 CTI 1.9 1991

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Di 25 Apr, 2006 17:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Ow? Dat wist ik niet, van die air line modellen. Zo blijf je leren he Wink

Naar boven
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Di 25 Apr, 2006 18:58    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
mijn GLX had in het begin niet zoveel luxe,
maar het el schuif/kanteldak, ben ik altijd nog erg blij mee whistling



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls