Ongekend Talent...
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Dagje EH
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> 405 Gespot, Online en Minimeets
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 19:40    Onderwerp: Dagje EH Reageer met quote Add User to Ignore List
Deze donderdag was ik als vanouds weer eens niet me nest uit te branden. De wekker stond vroeg, maar dat maakt niet uit, wanneer je deze uitgooit van ellende en vervolgens verder doortukt. Om half 9 schrok ik wakker en kwam ik weer bij de reden op waarom die verdomde wekker zo verdomd vroeg afging. Ik moest naar Oude-Tonge, om me Mi16 te laten bekijken door Edgar, en een paar kleine probleempjes op te lossen.
Dus, snelle douche, kleren aan, een schreeuw naar me moeder dat ik wegging en niet meer terug zou komen ( Very Happy ) en, gewapend met fototoestel en Mi16, onderweg naar het zuiden van Zuid-Holland.

En een kleine anderhalf uur later stond ie daar dan:
Click to view full-size and click again for resized image

Op de brug bij EH Autoservice te Oude-Tonge
Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image
Edgar checkt of alles wel goed in elkaar steekt.
Click to view full-size and click again for resized image

Eerste probleempje. Afgebroken stuk plaatwerk bij 1 van de montagepunten van de stoelen:

Click to view full-size and click again for resized image
Daar zit het probleem, de rechthoekige moer zit los in ze bakje, het plaatwerk erboven is afgebroken,

Click to view full-size and click again for resized image
Alsof de tandarts bezig is met het boren in het gebit van de patient. Very Happy

Click to view full-size and click again for resized image
En het lasapparaat erbij. Scary Edgar met zo'n lashelm op Confused

Click to view full-size and click again for resized image
De vonken vliegen er vanaf Very Happy

Click to view full-size and click again for resized image
Afgewerkt met zinkspray, en het ziet er weer keurig en stevig uit. Klasse!

Click to view full-size and click again for resized image
Koplampsproeiers werkten niet. Edgar trakteerde zichzelf op een goede douche toen hij het relais doorverbond en ze ineens volop werkten Very Happy Very Happy

Click to view full-size and click again for resized image
Edgar actiefoto Smile

Click to view full-size and click again for resized image
Deze wagen heeft mij voorzien van een goede motorkapkabel en gaat mij voorzien van een goed stuurhuis zonder speling Very Happy. Al het goede wordt hergebruikt van Matthijs ze oude 405.

Click to view full-size and click again for resized image
Robbie405 ze wagen stond er ook, afwachtend om de achterremmen afgesteld te krijgen.

Ook schakeld de wagen weer strak en zonder moeite, thanks to Edgar, die het probleem snel had gevonden en opgelost. Ook lag er nog een draadje los van de olieniveaumeter, en dit was ook zo opgelost(brakke kabeltjes) Er is een goede grote lijst gemaakt met alle punten die aanstaande januari aangepakt moeten worden, om deze Mi16 door de APK te krijgen. Het zal me een goede cent kosten, maar dan heb ik ook wat.

Toen ik wegging, kwam Robbie405 naar EH toe. Ik wilde net volgas en toeterend met me zieke toeter wegrijden, toen ik bedacht dat me jas er nog hing. Dus, nog even snel terug, jas halen, en nog 1 foto, ter afsluiting:

Click to view full-size and click again for resized image
De koning en zijn koninkrijk Razz

@Robbie405, hoop dat je wagen weer goed remt en dat je nog jaren 405 mag rijden.

@Edgar, bedankt voor je tijd en je hulp bij de kleine probleempjes, en bedank je maat voor de patat Wink. Was weer gezellig. Zo'n dagje geeft me alle vertrouwen dat dit de enige plek is waar een Mi16 echt in goede handen is.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Daan
Drive-hard fan


Daniel
Registratie: 20-1-2006
Berichten: 13001
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 19:51    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Dat ziet er weer gezellig uit.

En zit er nu een scheur in je bestuurdersstoel of lijkt dat maar ??

En heb je nog aan mijn velgen gedacht ? whistling



Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 19:56    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een scheur in de bestuurdersstoel? Niet dat ik heb gemerkt Very Happy De afdekdelen moeten er nog voor, misschien dat je daarom wat vaags ziet.

En die velgen liggen in de kofferbak. Kon me wagen niet kwijt voor de deur, dus heb ze nog niet in de schuur liggen.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Daan
Drive-hard fan


Daniel
Registratie: 20-1-2006
Berichten: 13001
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik heb er een rode cirkel omheen gezet.
Ik zie dat er een ring opligt maar de rest kan ik niet thuis brengen...

Click to view full-size and click again for resized image



Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:01    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Een ring en het stukje plaatwerk wat was afgebroken, geen scheur. Very Happy


Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Daan
Drive-hard fan


Daniel
Registratie: 20-1-2006
Berichten: 13001
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gelukkig maar Cool


Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Daan
Drive-hard fan


Daniel
Registratie: 20-1-2006
Berichten: 13001
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
En nogmaals bedankt voor het meenemen van de velgen.
Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien.

Ik heb ze alleen vaag op een plaatje gezien.



Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
XU10J4
405 Gek


Benno
Registratie: 24-7-2005
Berichten: 1296
Woonplaats: Leeuwarden
Leeftijd: 55

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
wat zijn de gebreken en hoe istie motorisch ??

Ik hoop voor je dat alles wat meevalt, maar goed van je om hem weer 100% te krijgen.



peugeot 307 SW 2005 1.6 HDIF 110/ peugeot 205 CTI 1.9 1991

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Zaleo
Webmaster


Zeo
Registratie: 21-7-2005
Berichten: 2820
Woonplaats: Geleen
Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ziet er gezellig uit !
Maar dat is het eigelijk altijd wel bij Edgar..... Very Happy




Laatst aangepast door Zaleo op Do 19 Okt, 2006 20:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Na zo'n dag rij je altijd wat armer maar met een prettig gevoel naar huis Dirk. Nuttige dag geweest zo te zien??

Naar boven
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
mooie auto hoor Smile
en hij wordt in stappen steeds beter bij onze Edgar w00t

ik hoop dat het meevalt om deze mooie MI16 door de keuring te krijgen en dat je veel km mag genieten van je 405.



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Kriddo
Is it human, or a 405?


Dirk
Registratie: 14-8-2005
Berichten: 8334
Woonplaats: Volendam

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:29    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nuttig was ie zeker. Maar begin januari begint het echte werk pas. Ik noem op:

-Koppeling
-Ophanging voor
-Remmen voor + achter
-Remklauw linksachter
-Handrem
-Uitlaatspruitstuk
-Einddemper
-Kleppendekselpakking

Ik ben vast nog wat vergeten. In de eerste week van januari breng ik de wagen voor een tijdje naar Edgar waar deze op alle APK afkeur punten wordt aangepakt, en als het budget het toelaat, additionele reparaties en onderhoud. Ergens in maart/april gaat ie er weer naartoe voor in ieder geval de drijfstanglagers. Motorisch is de wagen denk ik redelijk. Start goed, loopt redelijk stil stationair en geeft geen al te vreemde geluiden. Edgar had het bij een 4-gas test over "veel onverbrande benzine", maar dat zou geen groot probleem vormen.

Het gaat wat geld kosten, maar dat betaalt zich later uit in veel rijplezier en de gedachte dat ik een goed onderhouden toekomstig icoon in mijn bezit heb.



Peugeot 405 Mi16 1.9

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006 20:34    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
zo zo

we zijn benieuwd, maar 1 ding weten we nu

Kriddo krijgt een hele mooie MI16



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Vr 20 Okt, 2006 8:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooie vlag edgar! Nog niet eerder gezien.


EN mooie wagen kriddo, vindt het kleurtje echt netjes!
En dat met de stoelbevestiging heb ik ook gehad.



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 20 Okt, 2006 9:40    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Echt wel dat je die vlag eerder hebt gezien:

Click to view full-size and click again for resized image

Kriddo: kwam die kennis weer met patat aan zetten? Komt ie elke dag langs om voer af te geven? Toen ik er was kwam hij ook. Razz

Goed om te lezen dat je de Mi16 gaat verwennen en een tweede leven geeft Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> 405 Gespot, Online en Minimeets Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls