Highway 405, driving in the fast lane ©
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Sinds vandaag echt lid van de club: k-pax
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2007 22:01    Onderwerp: Sinds vandaag echt lid van de club: k-pax Reageer met quote Add User to Ignore List
Hi all!

Even voorstellen: k-pax uit Brabant. Eerste auto was een 1.6GL, als ik me goed herinner uit '89. Niet zo'n best exemplaar en ik had er flink pech mee, binnen een week reed ik hem total loss omdat een druif geen voorrang verleende (en ik had niet voldoende rijervaring om dat foutje op te vangen...).

Daarna nog een 405 gekocht, ditmaal een SRI uit '91. Was een LPG-bak, maar omdat ik weinig km's reed heb ik de LPG-installatie er bij aankoop uit laten bouwen. Dat was wel een erg net exemplaar, maar helaas trof hem hetzelfde lot als de vorige, binnen een paar maanden total-loss. Helemaal mijn fout, 's ochtends op weg naar mijn werk een Focus over het hoofd gezien (can't blame me Wink) en die ramde me met een nette 70km/u. Dat bewees wel dat de 405 phase 1 ondanks het gebrek aan snufjes als airbags toch een hele veilige auto is, want ondanks de flink rake klap (ik weet niet hoeveel rondjes ik heb getold...) stapte ik uit zonder schrammetje.

Daarna volgde de volgende SRi (phase 1) die ik binnen een paar maanden heb omgeruild voor een 605 SV3.0. Schitterende auto, maar helaas een maandagmorgenexemplaar en vanwege de eindeloze rij van defecten heb ik hem (met pijn in het hart) toen weggedaan. Daarna een VW Caddy (type 2) gereden en nadat die door mijn toenmalige vriendinnetje in de pui van een woonhuis werd gereden (niet gelogen!) een paar jaar geen auto gehad.

...tot gisteren! Ik ben het OV in Brabant behoorlijk zat en omdat ik de komende jaren flink wat afstand moet gaan overbruggen, toch maar weer aan de auto gegaan. In eerste instantie zocht ik een nette, oude Xantia. Mijn vader rijdt momenteel C5 en dat is echt een heerlijke reisauto. Dus gezocht naar Xantia's vanwege de lage aanschafprijs. Maar je weet hoe het gaat, tijdens het zoeken naar auto's komt er vroeg of laat het moment dat alle ratio overboord gaat, want dan vind je de auto die je 'echt móet hebben'.

In mijn geval een donkergroene SRi phase 2 uit '94. Door de vorige eigenaar (een liefhebber, maar bij mijn weten geen lid van dit forum) leren stoelen + banken en cruise control ingebouwd om de toch al complete uitrusting (airco, abs, the works) te completeren. Enige 'minpuntje': het is een automaat. Dus bij aankoop kritisch gekeken of hij snel schakelt en bij kickdowns soepel overschakelt. Conclusie: de automaat voelt als nieuw. De hele auto trouwens, want hij is echt in topstaat! Vanavond mee naar huis gereden (moest verzekering + tenaamstelling nog regelen) en ik weet meteen weer waarom ik altijd weg ben geweest van de 405: formidabele wegligging gecombineerd met legendarisch comfort!

Dus hierbij ben ik lid van de club Wink


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2007 22:04    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ohja, wel de gebruikelijke 'kleine' mankementjes (je koopt toch een Franse bak van ruim 13 jaar oud): ABS-lichtje is vaak aan (maar systeem werkt verder naar behoren), stoelverwarming werkt niet (misschien niet eens aangesloten, moet nog kijken) en een paar lampjes van de raamknopjes zijn defect (even een handje van die dingen halen). En natuurlijk trilt de snelheidsmeter een beetje, maar ik heb erger gehad Wink. Misschien de kabel eens aanduwen of vervangen. Geen haast. Eerst maar eens een paar duizend kilometer genieten!


Ex SRi 2.0 '94, GL '90, 2x SRi '91, 605 sv3.0 '90 - en nu een NS trajectkaart Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2007 22:18    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom op het forum!
Hopelijk houdt je 405je het lang vol!

Als je lid wil worden van de club moet je even het lidmaatschap formulier op de main site invullen Smile



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2007 22:30    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
ok, top, ik ga er ff naar kijken!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2007 23:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
overlaad ons met pics! Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Daan
Drive-hard fan


Daniel
Registratie: 20-1-2006
Berichten: 13001
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 0:45    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom ....


en... Worthless



Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 9:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Pics volgen; moet ff een keertje tijd hebben enzo Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 10:52    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
houd hem deze keer heel! Surprised

haha welkom


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
smollie307
SPAMmer


b a r t
Registratie: 1-8-2006
Berichten: 3758
Woonplaats: Tilburg NO

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 12:32    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
weer een brabander... het komt nog goed hier Laughing

Welkom en veel plezier... Very Happy

Als je de foto's hebt geplaatst kan ik zien welk juweeltje ik moet spotten Wink



groeten van Bart
Click to view full-size and click again for resized image
307 SW HDi 2.0 110pk Rouge Lucifer 17"Challengers, chromen grill, parrot 3100, voor verlaagd (bijna)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
arie307xsi
405 Stalker


Arie
Registratie: 1-9-2005
Berichten: 4904
Woonplaats: abcoude
Leeftijd: 65

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 16:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom op dit gekkenforum! whistling whistling whistling


Je voelt je lekkerder in een 206RC,maar beter in een 307!
Als jullie me onderweg missen,dan ben ik er al!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
[_-_*zusje*_-_]
405 Stalker


Rianne
Registratie: 24-2-2007
Berichten: 5333
Woonplaats: Oosterland (zeeland)
Leeftijd: 31

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 16:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom Welkom Very Happy Laughing

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
405glx
Ere-Clublid


Paul
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 15520
Woonplaats: Kampen
Leeftijd: 61

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 16:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, op de site van de peugeot 405 Wink

binnenkort echt (betalend) 405 club lid ? Very Happy



405GRX405GLX406SV307GRIFFE
en nu een Mini uit 1985!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 17:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
dank dank allemaal, ja, ik was wel van plan dit exemplaar heel te houden Wink Ach, de wilde jaren zijn wel zo'n beetje voorbij en een automaat koop je ook niet om mee te scheuren.

Ik was wel van plan om ook echt betalend lid te worden, maar hoe zit dat met de jaarovergang? Ik bedoel, ik wil zeker doneren aan deze club, maar vind het een beetje zonde om voor de laatste 3 maanden van het jaar een volledig lidmaatschap te betalen (Hollander... Wink). Kan ik dan ook gewoon per 1 januari '08 betalend lid worden en tot die tijd alleen maar lid van het forum?



Ex SRi 2.0 '94, GL '90, 2x SRi '91, 605 sv3.0 '90 - en nu een NS trajectkaart Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
arie307xsi
405 Stalker


Arie
Registratie: 1-9-2005
Berichten: 4904
Woonplaats: abcoude
Leeftijd: 65

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 17:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Tuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w00t


Je voelt je lekkerder in een 206RC,maar beter in een 307!
Als jullie me onderweg missen,dan ben ik er al!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2007 20:50    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hehe, ja, noga bleeding obvious eigenlijk, maar nou voel ik me weer een beetje parasiet. Ah well, ik zal er ff aan denken om per 08 even echt volwaardig lid te worden. Ik heb immers al wel profijt gehad van deze community!


Ex SRi 2.0 '94, GL '90, 2x SRi '91, 605 sv3.0 '90 - en nu een NS trajectkaart Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls