Peugeot 405 echt een 'design klassieker'.©
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Nieuw hier, even voorstellen!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marcelk
Nieuw


Marcel
Registratie: 4-11-2007
Berichten: 11

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Zo 04 Nov, 2007 22:03    Onderwerp: Nieuw hier, even voorstellen! Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo iedereen!

Ik heb sinds een kleine maand een 405 2.0 SRX in de garage staan. Helaas heeft hij nog enkele kuren die eerst opgelost moeten worden alvorens hij weer rijdklaar is. Hierdoor is hij nu ook eerst geschorst..

De auto komt uit april 1995, dus alweer bijna 13 jaar oud. Helaas heeft hij al wel iets meer dan 250.000 km gereden, en de nodige tijd bij de garage gestaan met een aantal kwaaltjes. Hij is wel altijd dealer onderhouden en tot anderhalf jaar geleden was hij nog all-risk verzekerd (!) en er is toen nog wat plaatwerk etc vervangen.

Grootste probleem is de achtervering, deze is 'door'. Het lijkt nu ook of hij 600kg aan bagage in de kofferbak heeft, wel sportief van de achterkant gezien whistling
Ik heb de auto gekregen omdat de vorige eigenaar er geen geld meer in wou stoppen voor reparatie; dit werd geschat op EUR 700 incl. montage. Ik ga proberen zelf een gebruikte achteras te vinden en deze, samen met m'n broer die monteur is, deze erop te zetten.

Verder nog een wat minder probleem, hij wil wel eens uitvallen bij het insturen van een langzame bocht. Lijkt op een electrisch probleem maar daar moet ik eerst nog even wat voor inlezen voordat ik durf te oordelen Smile

Als iemand alvast advies heeft over de achteras, hoe ik hier het beste kan zoeken bijvoorbeeld, alvast heel erg bedankt!!

Marcel.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Zo 04 Nov, 2007 22:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom ! Worthless
En die km stand worden we hier niet warm of koud van hoor Wink

SRX is wel een bijzondere uitvoering, in elk geval zeldzaam binnen onze club.
Voor de achteras zou je een topic kunnen openen in 'Onderdelen gevraagd' of marktplaats etc. goed in de gaten houden.



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Marcelk
Nieuw


Marcel
Registratie: 4-11-2007
Berichten: 11

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Zo 04 Nov, 2007 22:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Juist ja, foto's..
Dat worden dan wel artistieke foto's vanuit rare hoeken, een 405 met z'n kont op de grond is niet echt bepaald een schoonheid..

Lekker veel luxe ook op de SRX, alles electrisch etc. Geen airco, maar wel een schuif/kantel dakje, vind ik voldoende..

Bedankt voor het welkom!

[edit]
Foto's!

Hier een paar erg slechte foto's. Eerst maar eens de accu opladen en dan het motortje buiten weer 's laten lopen.
Moet nodig bijgewerkt worden:
Click to view full-size and click again for resized image
250K+ km:
Click to view full-size and click again for resized image
Probleempje met achteras
Tevens moeten de velgen nodig een opknapbeurt hebben.
Click to view full-size and click again for resized image

[/edit]


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007 17:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
welkom! perfect

je kan inderdaad beter hier kijken, dan weet je wat je krijgt Wink

mooie kleur heeft je 405!!


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007 18:11    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
T16 spoilert w00t !

Enne, ik heb nog zo'n set velgen in de schuur liggen, die zien er iets beter uit dan je huidige..



605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
arie307xsi
405 Stalker


Arie
Registratie: 1-9-2005
Berichten: 4904
Woonplaats: abcoude
Leeftijd: 65

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007 19:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hey welkom hier.
Mooie auto zo te zien.
En lekker verlaagd. Razz Razz
Idd hier even kijken bij onderdelen.



Je voelt je lekkerder in een 206RC,maar beter in een 307!
Als jullie me onderweg missen,dan ben ik er al!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Di 06 Nov, 2007 10:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nothing Beats a Lion schreef:


Enne, ik heb nog zo'n set velgen in de schuur liggen, die zien er iets beter uit dan je huidige..


ik ook Laughing


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Marcelk
Nieuw


Marcel
Registratie: 4-11-2007
Berichten: 11

Leeftijd: 41

BerichtGeplaatst: Wo 07 Nov, 2007 15:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nothing Beats a Lion schreef:
T16 spoilert w00t !

Enne, ik heb nog zo'n set velgen in de schuur liggen, die zien er iets beter uit dan je huidige..


Hehe, die velgen zijn inderdaad héél erg slecht. 2 stuks zijn nog redelijk, maar zelfs daar schaam ik me nog voor..
Zodra de wagen weer goed rijd en de meeste probleempjes verholpen zijn komen er wel andere velgen onder, dan kunnen deze na een klein opknapbeurtje wel voor winterbanden.

Iemand ook een idee waar ik informatie over de achteras kan vinden? Bijv. productcode etc. voor de variant met schijfremmen achter. Ik ga er vanuit dat ik de schijven wel over kan zetten.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Leeuwinnetje
Drive-hard fan


F
Registratie: 7-8-2007
Berichten: 11744

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Wo 07 Nov, 2007 15:36    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom hier Marcel Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Wo 07 Nov, 2007 17:46    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
op de main site staat een linkje naar een site met de productcode's.. hier staat ook uitleg bij enzo! succes Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls