The coolest name ever given to a car - MI16
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Quo Vadis met een 405 GRX airline
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:18    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is Razz


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Leeuwinnetje
Drive-hard fan


F
Registratie: 7-8-2007
Berichten: 11744

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Oh, je moet je leeftijd nog even aanpassen, er staat nu dat je 7 jaar oud bent Wink

Kleurcode van de auto is in het motorruim te zien Smile

Het is een code die er alsvolgt uit ziet: Letter - cijfer - letter - letter
(Bijv. M0KQ of M4JF of M0RM of één van de vele andere kleuren, afhankelijk van de kleur die het is)


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Quo Vadis
Nieuw


Quo
Registratie: 16-4-2008
Berichten: 17

Leeftijd: 74

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nothing Beats a Lion schreef:
nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is Razz


Heb je het wel eens geprobeerd ? whistling
Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam). Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden Mr. Green


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Quo Vadis
Nieuw


Quo
Registratie: 16-4-2008
Berichten: 17

Leeftijd: 74

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 20:26    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Leeuwinnetje schreef:
Oh, je moet je leeftijd nog even aanpassen, er staat nu dat je 7 jaar oud bent Wink


Ach, da's gewoon m'n 'belevingsleeftijd' Cool


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Matthijs
405 Freak


 
Registratie: 20-8-2005
Berichten: 6902


BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 22:18    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
hoi :-d

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
k-pax
405 Gek


k
Registratie: 15-9-2007
Berichten: 1211


BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quo Vadis schreef:
Nothing Beats a Lion schreef:
nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is Razz


Heb je het wel eens geprobeerd ? whistling

Hedendaagse veiligheidseisen voor autofabrikanten schrijven voor dat elektrische ramen en deurontgrendeling een aantal minuten (ik dacht 10 à 20) onder water moeten blijven werken. Hoe recent die regelgeving is, weet ik niet.

Quote:
Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam).

Dat zou dus eigenlijk niet mogen, maar onlogisch is het natuurlijk niet. Wat voor auto was het eigenlijk?

Electrics and water don't mix. Puur water geleidt geen stroom en zou niet zo'n probleem moeten zijn, maar in praktijk is er altijd wel wat opgelost zout wat geleiding mogelijk maakt en daardoor kortsluiting veroorzaakt. Het feit dat je met laagspanning te maken hebt, maakt het probleem in praktijk iets beter beheersbaar, maar het blijft natuurlijk een uitdaging. Ik ken overigens geen tests van moderne auto's op dit punt.

Quote:
Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden Mr. Green

Ehm, wachten tot je op de bodem bent, lijkt me niet zo verstandig als het een beetje diep is Wink Je kunt inderdaad wel het beste wachten tot de auto helemaal is volgelopen, anders krijg je de deuren niet open. Zodra je de deuren openkrijgt, zwem je eruit. Niet langer wachten dan nodig is; als de deuren opengaan is de druk (ongeveer) gelijk en kun je veilig naar buiten.

Je kunt proberen de ramen te openen om eruit te kruipen of, als dat niet meer lukt, om het vollopen sneller te laten gaan.

Just my 2cts.



Ex SRi 2.0 '94, GL '90, 2x SRi '91, 605 sv3.0 '90 - en nu een NS trajectkaart Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:51    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Quo Vadis schreef:
bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ?


Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen. Wink

Welkom hier en veel plezier met je mooie break Smile


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Quo Vadis
Nieuw


Quo
Registratie: 16-4-2008
Berichten: 17

Leeftijd: 74

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
k-pax schreef:
Quo Vadis schreef:
Nothing Beats a Lion schreef:
nee hoor, electrische ramen werken gewoon onder water...je lampen branden toch ook nog ? Als je ze nie open krijgt komt dat omdat de druk nog niet gelijkwaardig is Razz


Heb je het wel eens geprobeerd ? whistling

Hedendaagse veiligheidseisen voor autofabrikanten schrijven voor dat elektrische ramen en deurontgrendeling een aantal minuten (ik dacht 10 à 20) onder water moeten blijven werken. Hoe recent die regelgeving is, weet ik niet.


Weet ik ook niet, maar ik ga het er niet op wagen Shocked

Quote:

Quote:
Ik heb het bij verschillende programma's op tv gezien: Ramen en centrale deurvergrendeling houden er onmiddelijk mee op. Bij de auto van m'n broer gebeurde dat ook (toen ie in een sloot kwam).

Dat zou dus eigenlijk niet mogen, maar onlogisch is het natuurlijk niet. Wat voor auto was het eigenlijk?


Toyota supra. Hij had ook nog 'snufjes' aangelegd (nightrider lampjes, starten op afstand ed.) enneh, die gingen dus steeds aan en uit (koplampen klapten omhoog en omlaag, motor startte steeds en sloeg af, deurvergrendeling ging er steeds op en af... Kortom, het was niet echt grappig).

Quote:

Electrics and water don't mix. Puur water geleidt geen stroom en zou niet zo'n probleem moeten zijn, maar in praktijk is er altijd wel wat opgelost zout wat geleiding mogelijk maakt en daardoor kortsluiting veroorzaakt. Het feit dat je met laagspanning te maken hebt, maakt het probleem in praktijk iets beter beheersbaar, maar het blijft natuurlijk een uitdaging. Ik ken overigens geen tests van moderne auto's op dit punt.

Quote:
Voordat druk binnen en buiten gelijk is moet je wachten tot de auto op de bodem is (en niet op z'n kop komt) en dan nog (nadat de auto volledig is volgelopen) een paar minuten wachten tot de druk gelijk is... Gewoon ff je adem inhouden Mr. Green

Ehm, wachten tot je op de bodem bent, lijkt me niet zo verstandig als het een beetje diep is Wink Je kunt inderdaad wel het beste wachten tot de auto helemaal is volgelopen, anders krijg je de deuren niet open. Zodra je de deuren openkrijgt, zwem je eruit. Niet langer wachten dan nodig is; als de deuren opengaan is de druk (ongeveer) gelijk en kun je veilig naar buiten.

Je kunt proberen de ramen te openen om eruit te kruipen of, als dat niet meer lukt, om het vollopen sneller te laten gaan.

Just my 2cts.

Ik heb filmpjes gezien van Top Gear en Mythbusters, bij allebei gebeurde hetzelfde: Alleen direct ná het tewater gaan, krijg je de deuren (met veel moeite) nog open. Zodra de auto een beetje begint te zinken (binnen een paar seconden) is de druk zo groot dat dat niet meer lukt. Zolang je aan het zinken bent blijft de druk buiten de auto groter dan in de auto (zelfs als de auto vol met water staat en je dus geen 'luchtbel' meer hebt). Pas als de auto op de bodem ligt ontstaat na een paar minuten een evenwicht en kunnen de deuren geopend worden. Ramen openen is een goed idee, maar met elektrische ramen kun je daar niet op vertrouwen. Daarom: hamertje mee en inslaan dat glas ! (je kunt natuurlijk eerst nog proberen of het portier nog open gaat...)


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Quo Vadis
Nieuw


Quo
Registratie: 16-4-2008
Berichten: 17

Leeftijd: 74

BerichtGeplaatst: Wo 16 Apr, 2008 23:57    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:
Quo Vadis schreef:
bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ?


Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen. Wink

Welkom hier en veel plezier met je mooie break Smile


Dan zal ik ze maar eens opzoeken en er voor de zekerheid wat perslucht doorheen jagen...


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 0:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Aan de voorkant gaan ze de A-stijlen in en achterin door de C-stijlen, spreekt voor zich.

Enne, als je het water inrijdt, probeer dan je dakraam te openen. Dat motortje zal waarschijnlijk nog een tijdje boven het water uitkomen Smile Mooi ontsnappingsluik, toch?


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Quo Vadis
Nieuw


Quo
Registratie: 16-4-2008
Berichten: 17

Leeftijd: 74

BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 0:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
fab405 schreef:

Enne, als je het water inrijdt, probeer dan je dakraam te openen. Dat motortje zal waarschijnlijk nog een tijdje boven het water uitkomen Smile Mooi ontsnappingsluik, toch?


Ik zal de eerstvolgende keer als ik het water inrijdt het dakraampje proberen bouncey
Uiteraard zal ik jullie dan onverwijld van mijn avonturen berichten (heeft iemand nog een mooi afritje het water in in de buurt Razz )


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
William
Gast







BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 11:39    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Welkom hier! Smile

Naar boven
Break-Rider
Gast







BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 12:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote
Quo Vadis schreef:
fab405 schreef:
Quo Vadis schreef:
bij de BX verstoppen de afvoerslangetjes wel eens waardoor het water naar binnen komt. Heeft de 405 eenzelfde constructie ?


Helaas wel maar ik ben hier nog geen verstopte slangen tegen gekomen. Wink

Welkom hier en veel plezier met je mooie break Smile


Dan zal ik ze maar eens opzoeken en er voor de zekerheid wat perslucht doorheen jagen...


Slangen (4 stuks) van het orginele dakraam van de 405 zitten in de 2 voorstijlen van het voorraam en de 2 stijlen achter de achterdeur. Hele mooie Break, welkom bij de club w00t w00t


Naar boven
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 13:10    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
staat gewoon 3 posts hierboven

had ik al welkom gezegd Very Happy



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
houbens405
405 Verslaafd


Dean
Registratie: 24-3-2008
Berichten: 849
Woonplaats: Blokker, Noord-Holland
Leeftijd: 43

BerichtGeplaatst: Do 17 Apr, 2008 13:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom onboard!

Veel plezier op het forum!



Peugeot 406 Break 3.0 V6 2000

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls