405: Rijden is begrijpen !
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

rik
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Do 17 Jul, 2008 11:05    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Voorlopig dan de laatste update:

Click to view full-size and click again for resized image

Stukken beter, al zeg ik t zelf gaap


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
smollie307
SPAMmer


b a r t
Registratie: 1-8-2006
Berichten: 3758
Woonplaats: Tilburg NO

BerichtGeplaatst: Do 17 Jul, 2008 11:21    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
je zegt 't zelf Wink perfect


groeten van Bart
Click to view full-size and click again for resized image
307 SW HDi 2.0 110pk Rouge Lucifer 17"Challengers, chromen grill, parrot 3100, voor verlaagd (bijna)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Za 30 Aug, 2008 1:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jaja! Bougies vervangen, Olie filter + Olie en carterpan pakking all shiny en new Very Happy Doet altijd een hoop wonderen vind ik Very Happy Nu hoop ik voorlopig van het 405 gesleutel af te zijn........














...om nu weer die-hard met m'n CTi aan de slag te gaan whistling


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 07 Okt, 2008 11:19    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Toch wel weer een update...

Afgelopen week de 405 naar de keuring gebracht en helaas afgekeurd op de koplamp en handremkabels. De kabels zelf waren nog in orde maar de buitenmantel was beschadigd en dat blijkt niet te mogen. Michel had nog een koplamp liggen dus die erin gezet en dat werkte weer prima. Handremkabels besteld bij Davo Hellevoetsluis en met monteren kwam ik erachter dat mijn remmen niet veel meer waard waren. Remschoenen waren kapot, veertjes afgebroken en cilindertjes waren lek.

Dit is wat ik tegenkwam:
Click to view full-size and click again for resized image
Dit is wat ik hebben moest:
Click to view full-size and click again for resized image
En zo ziet het er nu weer uit:
Click to view full-size and click again for resized image

Het gekke is dat ik hem niet slecht vond remmen, maar nu remt ie toch weer beter... Vrijdag gaat hij voor de herkeuring en ik verwacht niets anders dan dat hij goedgekeurd moet worden! Blijft toch een heerlijke wagen om in te rijden, al had hij wel wat luxer gemogen, maar dat komt nog whistling

Gr Rik


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
katuut
405 Verslaafd


ruud
Registratie: 21-5-2007
Berichten: 994
Woonplaats: Hoogeveen
Leeftijd: 38

BerichtGeplaatst: Di 07 Okt, 2008 20:16    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
w00t

ik heb het zelfde geintje gehad met mijn zx.. maar daar brak een stuk van de remvoering af en die kwam vast te zitten tussen de overige voering en de trommel

dus een blokkerend wiel w00t dus ik denk dat je hiereen goede zet aan hebt gedaan! voor je eigen veiligheid en daarbij: een strakke handrem in de winter (sneeuw Very Happy ) is alleen maar betere toch Razz:



90 trappelende paardjes

auto 1: xsara HDI VTR
auto 2: PUG 205

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Ma 20 Okt, 2008 11:25    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Woehoe! Nieuwe APK... Weer een jaar rijplezier. Komende tijd aan de slag met Centrale vergrendeling, electrische ramen en een luxer interieur... Smile JE moet toch bezig blijven huh whistling

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EH Autoservice
Technisch Moderator


Edgar
Registratie: 25-7-2005
Berichten: 17960
Woonplaats: Zierikzee !!!!!
Leeftijd: 54

BerichtGeplaatst: Ma 20 Okt, 2008 11:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
en dan nog even stuurbekrachtiging inbouwen ......

die uit Oude Tonge weet je wel Razz



Click to view full-size and click again for resized image


"je kunt je aan je neus laten opereren , maar het is en blijft een gok"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 21 Okt, 2008 10:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Oja! Die was ik vergeten ja... Very Happy

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Wo 25 Mrt, 2009 0:03    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Anyway, hier weer even een update. Hij is inmiddels weer wat verbeterd. Net gewassen, extra glanzend Smile

Click to view full-size and click again for resized image

Click to view full-size and click again for resized image

Interieur is inmiddels veranderd naar leer. In de achterbak zit nu bekleding op de zijkanten (standaard zat het er niet) Wel heb ik de Centrale vergrendeling motortjes klaarliggen en mooie handgreepjes voor op de deuren. Om het compleet te maken, worden de ramen elektrisch en komen er leren deurpanelen in. Dagelijkse auto moet tenslotte wel comfortabel zijn Smile Jammer dat de basis zo kaal is Sad

Het enige wat ik dan eigenlijk nog mis is de stuurbekrachtiging, maar die zit nog op die "ene uit Oude Tonge" Aangezien dat makkelijker demonteren is wanneer het blok eruit gaat. (Of Edgar moet zonder mij gedaan hebben.

Gr Rik



205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Wo 25 Mrt, 2009 10:37    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Witte velgen staan er goed onder Very Happy


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Razer
405 Maniak


Niels
Registratie: 8-11-2005
Berichten: 1741
Woonplaats: EH Zierikzee..
Leeftijd: 35

BerichtGeplaatst: Wo 25 Mrt, 2009 12:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
blok ligt al los, alleen nog 2 motorsteunen en slangen voor stuurpomp Wink Rolling Eyes


Click to view full-size and click again for resized image
Click to view full-size and click again for resized image

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Zo 25 Okt, 2009 22:02    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Alweer een tijd terug dat ik een update heb gedaan en dat komt vooral omdat ik lange tijd niets heb hoeven doen. Echter kwam de jaarlijkse APK weer en waren er toch een paar kleine afkeur puntjes. Zo was er de linker fuseekogel met teveel speling en stoelframe dat niet stevig meer was. Het vervelendst was nog een lekker schokdemper, iets waar ik al een tijdje tegenaan zat te hikken maar nu dan toch maar aan moest gaan wagen. Verder nog een niet werkend stadslichtje (even op de koplamp meppen) en een niet werkende handrem (kwestie van afstellen, aangezien de achter remmen vorig jaar compleet vernieuwd zijn).

Onder het mom: nu ik toch vieze handen ga krijgen, heb ik maar gelijk wat extra onderdelen besteld.

Click to view full-size and click again for resized image
2x schokdemper, veerpootlagers, fuseekogels en gelijk maar alle motorsteun rubbers, zodat ik voorlopig niet meer aan de ophanging hoef te denken Smile

Click to view full-size and click again for resized image
1 nieuwe schokdemper en veerpootlager. Helaas echt te weinig tijd om alles gelijk netjes te maken dus heb uit tijdsnood de veer en schalen niet gelijk ff netjes gemaakt.

Click to view full-size and click again for resized image
2 nieuwe stuurkogels. Meer uit veligheids overweging, bij de eerste veerpoot wilde de moer er niet meer normaal op. Dag daarop maar gelijk 2 nieuwe gekocht om dat gelazer voor te zijn. EN het is gelijk weer nieuw Very Happy

Click to view full-size and click again for resized image
En zo ziet het er dan weer uit Smile

Met sleutelen kwam ik erachter dat de blokken ook niet veel meer zijn, echter ga ik deze niet meer vervangen. Ik wil er dubbele (geventileerde) schijven onder hebben. Binnenkort even naar Edgar om de klauwen op te halen en dan gelijk 2 nieuwe schijven en blokken. Smile



205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Zo 25 Okt, 2009 22:43    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Goed bezig, hoor Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2009 14:07    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Jah, ziet er zeer goed uit!


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2009 17:09    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
zeker , maarre...1 schokbreker vervangen ? Confused


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls