405 Club, door en voor 405 rijders
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

rik
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2009 18:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Haha, natuurlijk niet! (bovenste foto) Maar om nou 2 keer hetzelfde te laten zien Very Happy


205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2009 21:49    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
"2x schokdemper, veerpootlagers, fuseekogels en gelijk maar alle motorsteun rubbers, zodat ik voorlopig niet meer aan de ophanging hoef te denken Smile"

Lezen is soms ook heel moeilijk Razz



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
Nothing Beats a Lion
Drive-hard fan


Arjan
Registratie: 1-2-2006
Berichten: 14919


BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2009 21:53    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
zie mijn reactie in het wintermeeting topic , ik kan niet lezen Razz


605 SV 3.0 Vert Sorrento 1996 Automatique

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 27 Okt, 2009 0:20    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
haha ok dan is het goed Razz


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Ma 05 Apr, 2010 23:23    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Tijd voor een update... of in dit geval, een leuke upgrade

2 weken terug besloot de waterpomp ineens te gaan lekken, best vervelend want de distributieriem was nog geen 20.000km geleden gedaan. Dus ik zat zonder auto, wegdoen was geen optie aangezien ik zoals hier al te lezen was veel aan het onderstel heb gedaan.

Daar komt bij dat ik nog geen 3 maanden geleden de remmen heb omgebouwd naar die van een mi-16 (edgar nog bedankt). Uiteraard nieuwe schijven en nieuwe blokken, helaas kreeg ik na het monteren problemen met het remmen. Na 6 keer controleren op lekkage en ontluchten, kreeg ik toch het vermoeden dat de HRC kapot was, besloten om een nieuwe HRC te bestellen. Na het monteren waren de problemen nog niet over en nadat ik hem eindelijk een keer op de brug kon zetten bleek dat er toch gewoon een remleiding stuk was. banging Na het vervangen van de leiding remde het een stuk beter...... whistling

Click to view full-size and click again for resized image
mi-16 klauwen met geventileerde schijven.

Maar goed, dat 1.6 blok begon toch al wat kuurtjes te vertonen en ik wilde daar eigenlijk geen geld meer insteken. Gelukkig had ik nog een 1.9 122pk DKZ reserve staan (vanwege mi16 ombouw) en na veel wikken en wegen toch maar besloten om die erin te hangen. Wat overigens niet helemaal plug en play is, omdat de DKZ op een heel ander management (en ontsteking)draait. Dus nu heb ik een 1.9 DKZ, met oud type ontsteking. ECU en lmm van een 1.9 130pk D6B.

Click to view full-size and click again for resized image
Shiny new stuff Smile

Click to view full-size and click again for resized image
nieuw riempje, spanner en waterpomp

Click to view full-size and click again for resized image
Doei 1.6 (Motorkap in de hoogste stand is toch iets waar Peugeot goed over na heeft gedacht)

Click to view full-size and click again for resized image
De 1.9, met ZGAN koppeling Very Happy druklager in de bak is nu ook weer nieuw dus de koppeling gaat hopelijk weer lang mee Smile

Ik heb weinig foto's van de verdere inbouw, aansluiten geeft altijd een drang om snel door te gaan Very Happy

Ik heb wel een filmpje van de eerste testrun. Blok loopt overigens nog niet helemaal naar mijn zin, kan meerdere oorzaken hebben die ik komende dagen ga proberen uit te sluiten. Verder moet de ontsteking nog even goed op tijd gezet worden en zijn er nog wat punten van aandacht onder de motorkap.




205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Di 06 Apr, 2010 10:14    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Martijnvdw schreef:
Jah, ziet er zeer goed uit!
x2
om maar even in herhaling te vallen Razz



405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
ronald
Drive-hard fan


ronald
Registratie: 9-10-2005
Berichten: 13420
Woonplaats: Delft
Leeftijd: 50

BerichtGeplaatst: Di 06 Apr, 2010 11:52    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Goed bezig, en mét foto's Smile

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Easterboy
Moderator


Nigel
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 17521
Woonplaats: Wolvega
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Di 06 Apr, 2010 13:12    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nice! Keep on going! Smile


Met vriendelijke groet,


Nigel de Haan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Vr 09 Apr, 2010 21:06    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ik hoop dat ie me voorlopig weer plezier gaat geven Smile Helaas is nu nog wel de kachelventilator kapot, daar is het lager uit gelopen en dat is dus het volgende... Er is altijd wel iets he Wink


205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Ma 12 Apr, 2010 15:08    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
houdt je van de straat, zullen we maar zeggen


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Do 22 Apr, 2010 21:31    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Nouwja, de 405 moet eigenlijk gewoon lekker rijden. Hobbie projecten genoeg namelijk... whistling


205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martijnvdw
405 Over kill


Martijn
Registratie: 1-6-2009
Berichten: 2495
Woonplaats: Hilversum
Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: Vr 23 Apr, 2010 13:24    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Ohja, natuurlijk.


405 break "ukkie" glx 1.6 air-line
Don't drive faster then your angel can fly
405SENIOR:"Aan jou heb ik een echte FAN thumbup"

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger View Car Profile
rik
405 Kenner


Rik
Registratie: 22-5-2008
Berichten: 172
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt, 2010 14:55    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
De GLi heeft plaats gemaakt voor een andere 405, namelijk een mi16 uit 90. De GLi ga ik uit elkaar halen en naar de sloop brengen, na 1.5 jaar dagelijks op en neer naar den haag heb ik hem aardig "op" gereden en had geen zin meer om verder te gaan sleutelen. De mi16 bevalt prima, een hele verbetering ten opzichte van mn oude 405 Smile Enige nadeel: zwaar verlaagd dus hobbels zijn niet meer normaal te nemen. Ik zit er heel sterk aan te denken om hem omhoog te brengen want eigenlijk is het geen doen...

Click to view full-size and click again for resized image
links de mi, rechts de 405 van een vriend van me (bijna in nieuwstaat 80.000km)



205CTi.nl, Voor alle 205 cabrio's!



Laatst aangepast door rik op Za 30 Okt, 2010 3:07, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
fab405
Moderator


Fedor
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 36061
Woonplaats: Hoofddorp!!
Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt, 2010 17:48    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Mooie auto! Smile Veel plezier ermee Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht View Car Profile
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35015
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Vr 29 Okt, 2010 18:00    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Gefeliciteerd Smile


Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls