25 jaar Peugeot 405 1987-2012
Club start paginWelkom  GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
  KalenderKalender FAQFAQ   ZoekenZoeken 

Even voorstellen Paul P en vraagjes

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul P
Nieuw


Paul
Registratie: 14-9-2008
Berichten: 17
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Zo 14 Sep, 2008 15:06    Onderwerp: Even voorstellen Paul P en vraagjes Reageer met quote Add User to Ignore List
Hallo 405-liefhebbers,

Ik ben Paul Pluyter en (nu nog) een 405 leek maar sinds vandaag de eigenaar van een 405 1.6 GLX Crystal Break.

De auto is bedoeld om samen met een vriend in februari 2009, in het kader van de Amsterdam-Dakkar challenge naar Dakar te rijden. De auto zal vervolgens in Mali worden geveild voor het goede doel (een scholingsproject voor kinderen in Mali).

Aangezien de auto niet (veel) meer dan 500 euri mocht kosten zijn er wat gebreken. Onder andere zit de uitlaat tussenpijp nogal los aan de eind demper. Is dit een veel voorkomend euvel? Zit dit in de einddemper of de middenpot en pijp?

Ik heb geen onderhoudshistorie van de auto en wil dus eigenlijk de distributieriem (laten) vervangen (incl waterpomp en rollen?). Zijn er garages in de regio Amsterdam die dit goed(koop) doen en op hoeveel moet ik ongeveer rekenen?

Bij voorbaat dank!

Paul P
Amsterdam


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Borntobewild
Webmaster


Stefan
Registratie: 22-7-2005
Berichten: 35014
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: Zo 14 Sep, 2008 21:47    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Welkom, we kennen het iniatief, er worden veel 405's voor gebruikt.
Vooral de diesel, een wat mij betreft verstandigere keuze.

Voor je distri ben je ongeveer 400-500 kwijt, misschien dat een beun dit goedkoper kan?



Peugeot 405, que hermoso culo!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Paul P
Nieuw


Paul
Registratie: 14-9-2008
Berichten: 17
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: Zo 14 Sep, 2008 22:15    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Hoi Stefan,

Bedankt voor je reactie.

We hebben zowel diesel als benzine overwogen maar geen bewuste keuze gemaakt. Gewoon gekeken naar zowel benzine als dieselauto's. Toevallig vonden we bij deze de beste prijs- kwaliteit verhouding.

Bovendien schelen de diesel- en benzine prijzen niet zo waanzinnig veel meer en in de houderschap scheelt het toch 115 euri per kwartaal. Met de mogelijk dat de trip wordt uitgesteld i.v.m. de situatie in Mauretanie en we dus wellicht langer houderschap moeten betalen maakt het per saldo niet zo veel uit.

Van de prijs van de distririem schrik ik wel een beetje. Dit zou de prijs van de auto bijna verdubbelen. Shocked Ik had iets tussen de 150 en 250 in mijn hoofd.

Misschien moeten we het maar gaan gokken. Crying or Very sad Net is tenslotte maar 7500 km whistling

Paul P


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Matthijs405
405 Stalker


Matthijs
Registratie: 15-11-2006
Berichten: 5412
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 36

BerichtGeplaatst: Ma 15 Sep, 2008 16:42    Onderwerp: Re: Reageer met quote Add User to Ignore List
Is zelf doen geen optie?

Met een beetje technische kennis is dit goed te doen.. Wink

Welkom trouwens


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger View Car Profile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Peugeot 405 Club forum index -> Wie is wie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls